Informatie gezocht

Delacroix- Vrijheid leidt het volk

Gepost door Merel en An 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Delacroix- Vrijheid leidt het volk

    17 september 2004 11:47
    Geachte meneer/ mevrouw,

    Wij zijn op zoek naar informatie over het schilderij:,, Vrijheid leidt het volk", van Delacroix. Wij zijn een onderzoek gestart over de toekomstvisie van Delacroix toen hij het schilderij maakte. Daarbij willen we dus ook alles over de vrouw die in zijn schilderij het middelpunt is, weten. Wie is zij, was ze een bestaand iemand of heeft hij haar verzonnen en waarom? Dit is nergens verder te vinden.

    Kunt u ons verder helpen? We hopen snel van u te horen!

    Met vriendelijke groet,

    An Cornelisse en Merel Aarts

  • Re: Delacroix- Vrijheid leidt het volk

    21 oktober 2004 18:03
    Hallo Merel en Ann,
    Nu ik in het eerste jaar van de kunstacademie zit, moet ik een essay schrijven over het schilderij 'de vrijheid die het volk leidt' van Delacroix. Toen ik zocht op internet naar informatie, kwam ik jullie bericht tegen.
    Ik vraag me hetzelfde af: wie is die vrouw? Wie stond er model voor? Ik kan er ook weinig over vinden. Hebben jullie misschien het antwoord op die vraag gevonden en zou ik dat ook mogen weten?

    Vriendelijke groet,
    Roos van Haaften
    panterwesp@hotmail.com
  • Re: Delacroix- Vrijheid leidt het volk

    11 januari 2005 18:16
    [www.xs4all.nl]

    Ik vond deze link nadat ik voor de kusntacademie op zoek moest.
    Ze is Marianne, de Franse maagd, en ze staat symbool voor "De Vrijheid, die het volk leidt", zoals de naam van het overigens pas ter gelegenheid van de revolutie van 1830 geschilderde doek luidt.
    Ze is dus een symbolisch figuur voor de vrijheid.

    Hopend hiermee geholpen te hebben,

    Sven
  • Re: Delacroix- Vrijheid leidt het volk

    steven
    01 februari 2006 13:39
    Ik moet ook een werk maken over dit schilderij, ik zit in het 6e jaar Wetenschappen-Wiskunde.
    Ik vindt niet echt veel info over het werk, dus bedankt voor de links.
    Als er nog iemand info vindt en deze berichten leest, gelieve nog wat links te geven
  • Re: Delacroix- Vrijheid leidt het volk

    09 februari 2006 21:21
    Hallo ik zit in het 5de economie-wiskunde en moet ook een werkje maken over dit schilderij,veel van mijn info haalde ik uit het boek: ' De wereld van Delacroix'.
    Als iemand nog ergens anders goede en betrouwbare informatie vindt, laat aub iets weten.

    Alvast bedankt,
    Emma George
    emmtje@hotmail.com

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.