Informatie gezocht

Montalbaantoren

Gepost door Elske 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Montalbaantoren

    10 mei 2017 11:43
    Weet iemand wie deze etser is? Het is de Montalbaan toren in Amsterdam. Ik kom er niet uit. Alvast bedankt!
  • Re: Montalbaantoren

    10 mei 2017 13:49
    De foto geeft mij ook bij uitvergroting toch geen goed idee van het monogram. Welke letters denk je zelf dat er staan?

    Is het wel een ets? De rand van de voorstelling is erg scherp en ik zie geen drukmoet.
  • Re: Montalbaantoren

    10 mei 2017 14:52
    Bedankt voor je reactie. Ik zat te denken aan A S , of H S en heb daarbij niets kunnen vinden. Ik dacht de drukmoet achter de passepartout zat. Misschien dus wel niet. Het zit achter glas in een oude lijst met spijkertjes. Daarop staat zeilstraat 16 amsterdam en een naam Slaapwater lijk het. Misschien is dat de lijstenmaker maar daar kan ik ook niets op vinden.
  • Re: Montalbaantoren

    10 mei 2017 16:40
    Zou het ook BS kunnen zijn? Het monogram lijkt namelijk op dat van de illustrator B.Sluyterman. Die is vooral door litho's van dieren bekend, maar hij deed ook topografisch werk.

    Er zijn veel Montelbaanstoren op het web te vinden, maar deze niet. Het lijkt me overigens tamelijk goedkoop papier dat een serieus kunstenaar nooit zou gebruiken. Die zou er bovendien zijn naam onder zetten. En indien een ets: de nummering.
  • Re: Montalbaantoren

    10 mei 2017 17:19
    ok, bedankt, het komt uit een hele kist vol oude etsen en gravures en schilderijtjes uit een nalatenschap. Ik probeer nu 1 voor 1 te kijken wat ik erover vinden kan, wat niet meevalt.
  • Re: Montalbaantoren

    10 mei 2017 17:49
    Je mag mij ook rechtstreeks foto's zonder verdere tekst sturen, dan kijk ik of ik er wat zinnigs over kan zeggen.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2017 09:11 door sytze.
  • Re: Montalbaantoren

    10 mei 2017 18:27
    bedankt, ik zal wat foto's maken en mailen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.