Informatie gezocht

P van Geldorp

Gepost door Bas Veldkamp 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • P van Geldorp

    11 oktober 2004 12:34
    Ik heb een tijdje geleden twee schilderijen gekocht van P van Geldorp. Het betreffen schilderijen over kinderen die met de sneeuw aan het spelen zijn en aan het schaatsen zijn.

    Mijn vraag is of iemand meer weet van deze schilder of de schilderijen. Alle informatie is welkom, daar ik zelf helemaal niets over hen kan vinden.

    Bij voorbaat dank voor de moeite.

    Groeten,
    Bas Veldkamp
  • Re: P van Geldorp

    14 december 2004 17:48
    Ben zeer verrast door je bericht.
    Ik ben namelijk een kleinzoon van degene vanwie je tekeningen/schilderijen hebt.
    Uiteraard weet ik het een en ander van mijn grootvader P.J.A.C. van Geldorp.
    Graag enig antwoord voor we verder gaan.
    Groeten,
    P.c. van Geldorp
  • Re: P van Geldorp

    08 maart 2005 14:17
    Geachte heer Voskamp, 8 maart 2005

    Toevallig zie ik uw oproep voor nadere informatie. Ik ben een van zijn nazaten.
    De schilder P.van Geldorp, mijn overgrootvader, heeft in onze familie niet zoveel nagelaten. Zijn zoon -mijn grootvader dus- was bekender, vooral door de vele tekeningen die hij maakte voor diverse uitgevers.
    Meer over ons voorgeslacht kunt u mogelijk verkrijgen bij mijn broer:
    Pieter C. van Geldorp in Apeldoorn, Soerenseweg 46. zijn e-mail adres is
    p.vangeldorp@chello.nl
    Vooralsnog hoop ik u iets geholpen te hebben. m.vr,gr. Paul E.van GeldorpBas Veldkamp schreef:

    > Ik heb een tijdje geleden twee schilderijen gekocht van P van
    > Geldorp. Het betreffen schilderijen over kinderen die met de
    > sneeuw aan het spelen zijn en aan het schaatsen zijn.
    >
    > Mijn vraag is of iemand meer weet van deze schilder of de
    > schilderijen. Alle informatie is welkom, daar ik zelf helemaal
    > niets over hen kan vinden.
    >
    > Bij voorbaat dank voor de moeite.
    >
    > Groeten,
    > Bas Veldkamp
  • Re: P van Geldorp

    18 maart 2005 16:10
    mijn zwager frans v.geldorp had een blad van de fam. v.geldorp hij is helaas overleden maar misschien kan zijn dochter mariska u verder helpen haar adres is mar. van venetien v.geldorp dag hammerskoldstr.495 2286hm rijswijk
    zelf ben ik in het bezit van een reproduktie van spelende kinderen op het ijs en sneeuw mijn vrouw is een v. geldorp en is waarschijnlijk fam.
    gr.j.koot
  • Re: P van Geldorp

    29 april 2005 20:33
    Hallo ik ben Jos Beerens en ben verzamelaar van schoolplaten van P.van Geldorp.De P.van Geldorp die ik bedoel heeft 14 schoolplaten gemaakt waarvan ik er nu 8 in mijn bezit heb.Ook heeft hij tekeningen gemaakt in div. schoolboekjes.Als u interesse heeft kan ik wel wat foto's mailen vd schoolplaten die ik heb..M.vr.gr.Jos Beerens.
  • Re: P van Geldorp

    07 februari 2006 12:54
    Lectori Salutem,

    Mogelijk is het voor één van u aardig te weten dat er ook een puzzel bestaat van een plaat getekend door P. van Geldorp.

    Een: REUZE LEGPLAAT vermeldt de kartonnen deksel, waarop een afbeelding van de complete puzzel genaamd Op weg naar school. Een drukke straathoek, vermoedelijk Amsterdam, een bakkerszaak op de hoek, een bakkerskar, andere kar, een postbode, vrouw met twee emmers, straatveger enz. enz. + natuurlijk twee kindertjes met tassen op weg naar school. De puzzel bestaat uit vierkante stukken. De totale afmeting is 80 x 60 cm.

    Vriendelijke groet,
    Magda van Beek
  • Re: P van Geldorp

    07 februari 2006 12:54
    Lectori Salutem,

    Mogelijk is het voor één van u aardig te weten dat er ook een puzzel bestaat van een plaat getekend door P. van Geldorp.

    Een: REUZE LEGPLAAT vermeldt de kartonnen deksel, waarop een afbeelding van de complete puzzel genaamd Op weg naar school. Een drukke straathoek, vermoedelijk Amsterdam, een bakkerszaak op de hoek, een bakkerskar, andere kar, een postbode, vrouw met twee emmers, straatveger enz. enz. + natuurlijk twee kindertjes met tassen op weg naar school. De puzzel bestaat uit vierkante stukken. De totale afmeting is 80 x 60 cm.

    Vriendelijke groet,
    Magda van Beek


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.