Informatie gezocht

Groot Olieverf schilderij '3 dienst-/wasvrouwen' onduidelijk gesigneerd

Gepost door Brandsma-Art 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Groot Olieverf schilderij '3 dienst-/wasvrouwen' onduidelijk gesigneerd

    10 juni 2017 23:49
    Wie weet door wie dit schilderij is gemaakt?

    Graag hoor ik van u.

    Vriendelijke groeten,

    Brandsma-Art
  • Re: Groot Olieverf schilderij '3 dienst-/wasvrouwen' onduidelijk gesigneerd

    11 juni 2017 08:48
    Lijkt wederom een Vlaams schilderij: de zware toets, de wat dramatische compositie, de lettervolgorde van de tekst en de aaneengeschreven signatuur met “vanden” in het midden (als in 'ErnestVandenkerckhove') duiden op een Belgische maker. Daarvoor is op een Hollandse site te weinig kennis aanwezig. De foto van de naam is voor het oog ook te krap uitgesneden om goed te zien wat er staat. Ik leg zulke vragen meestal aan een Vlaams veilinghuis voor. Of aan meeerdere tegelijk.
  • Re: Groot Olieverf schilderij '3 dienst-/wasvrouwen' onduidelijk gesigneerd

    11 juni 2017 12:11
    Hallo Sytze, bedankt voor de aanwijzing. Er staat, nu ik met deze aanwijzing van u kijk, sowieso mvander. Er staat nog iets voor wat lijkt op een jaartal. Op de achtergrond is links midden-boven een brug te zien en rechtsboven een schip met een Nederlands vlag. Het lijkt er op dat het een gracht is. Misschien Amsterdam? Ik kan u meer duidelijke foto's sturen. Heeft u een rechtstreeks e-mail adres? Graag hoor ik van u. Vriendelijke groeten, Brandsma-Art.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.