Informatie gezocht

Paul van Dam

Gepost door Boj Lammes 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Paul van Dam

    06 december 2004 20:48
    Heb wel een werk van Paul van Dam in mijn bezit.
    Verder weet ik niets van deze schilder ben benieuw of er meer infomatie is.


    Met vriendelijke groet,
    Louis van Asperen.
  • Re: Paul van Dam

    15 december 2004 16:51
    Vandaag is mijn nieuwsgierigheid gewekt door zijn zwart-wit linotekeningen of houtsnedes die hij heeft gemaakt van Delft. Getroffen door zijn stijl ben ik al zoekend op dit forum terecht gekoemn. Het zou een Delftse kunstenaar kunnen zijn. Ik ga daar nog eens rustig voor zitten en proberen te achterhalen. Bij succes meld ik mij weer.
    Guus Dewulf (Delft)

  • Re: Paul van Dam

    25 januari 2005 23:15
    Heb een linosnede van Paul van Dam (molen met huisje.) Weet zelf niets van deze kunstenaar. Wat ik wel weet is dat de linosnede zo'n 50 jaar oud is.

    Met vriendelijke groet,
    Corrie.
  • Re: Paul van Dam

    31 januari 2005 15:50
    ik heb ook een litho van paul van dam ,,,maar krijg nergens info hoe of wat.

    zijn er meer mensen die iets weten over van Dam gaarne reactie

    Rene Drijgers
  • Re: Paul van Dam

    17 maart 2005 23:23
    Geachte vragensteller

    Ik ben in het bezit van een prent van Paul van Dam. Het lijkt mij een afdrukvan een soort houtgravure op lichtbruin papier of karton, ingelijst achter glas door de Veluwsche kunsthandel in Amsterdan. De prent meer circa 50 bij 30 centumeter.
    en is uitgevoerd in de kleuren zwart en twee tinten grijs-blauw. Het stelt voor een boerderijhuis in een winterlandschap met waaiende bomen.

    Als u wat meer weet van de maker ben ik zeer benieuwd.

    Hoogachtend.

    Peet van den Ancker
  • Re: Paul van Dam

    27 april 2005 12:18
    Heb zojuist bij een rommelverkoop te Weesp in een bejaardenflat een houtsnede/litho gekocht gesigneerd PAUL VAN DAM. De afdruk zelf is 43 x 30 cm. Het stelt een boerenhoeve voor met boerin plus kip. De kunstenaar heeft een paar veegkes blauwgrijs gebruikt bij deur en raam. Het kunstwerk getuigt van vakmanschap en is afgedrukt op bruinig "inpakpapierachtig" materiaal.
    Voor de rest weet ik niets van de kunstenaar zelve en ben dus eveneens benieuwd of iemand WEL iets naders weet te vertellen.

    Groetjes
    GĂ©rard BUHR
    Bussum 035-6937512
  • Re: Paul van Dam

    12 juli 2005 09:50
    goede morgen,

    heb ook zo,n litho of gravure.
    kan van de goede man niks vinden, maar ik ben benieuwd
    wat zijn werk waard kan zijn.
    heeft iemend meer info, zou me zeer verplicht voelen

    r.drijgers
  • Re: Paul van Dam

    08 april 2006 20:00
    Ook ik bezit een linosnede van Paul van Dam. Het is waarschijnlijk een zelfde afdruk als Gerard Buhr bezit. Dit exemplaar is gekocht bij de Bussumse kunsthandelaar Jan Dekker. Het is zeker 50 jaar oud. Wellicht door mijn ouders bij deze galerie gekocht. Verder weet ik er niets van. Ook ik ben benieuwd.
    Jan Gerholt
  • Re: Paul van Dam

    04 december 2007 21:16
    Het is toch van de zotte; al jaren zoeken verschillende mensen in den lande naar meer informatie van ene "Paul van Dam", een hout/linosnijder uit Delft. Werkzaam rond de twintiger jaren van de vorige eeuw. Precies vier jaar geleden had ik al eens op dit forum een oproep gedaan omtrent deze kunstenaar, en wat wil het geval? Vandaag (vier jaar later dus...) wordt ik gebeld door een Delftse particulier die onlangs twee werkjes van Paul van Dam in Delft heeft gekocht1
    Op zoek naar meer informatie stuitte de betreffende aankoper via deze site op mijn naam en nam dus contact op; met dezelfde vraag; of ik inmiddels al iets wijzer was geworden...Nee dus... Frappant dat ondanks de moderne digitale opsporingsmogelijkheden wij niet in staat zijn deze kunstenaar te achterhalen. Ook het gemeentelijk archief kon ons niet helpen...Wie weet raad...? Vriendelijke groet uit Delft, Guus Dewulf...
  • Re: Paul van Dam

    22 oktober 2008 23:57
    Ik heb dezelfde als Gerard Buhr
    De afdruk zelf is 43 x 30 cm. Het stelt een boerenhoeve voor met boerin plus kip. De kunstenaar heeft een paar veegkes blauwgrijs gebruikt bij deur en raam. Het kunstwerk getuigt van vakmanschap en is afgedrukt op bruinig "inpakpapierachtig" materiaal.
  • Re: Paul van Dam

    29 november 2008 21:34
    Paul van Dam maakte in de jaren '20 en '30 boekillustraties en bandstempels, zo voor uitg. Melchior te Amersfoort en De Tijdstroom te Huis ter Heide (U.).
  • Re: Paul van Dam

    03 december 2008 00:17
    Paul van Dam, sierkunstenaar, leeraar M.O., is ook de schrijver van het boekje "Schabloneren voor Talens schablonen" (1925). Hij woonde in 1925 in Den Briel.
  • Re: Paul van Dam

    14 augustus 2012 10:07
    Archief Eemland heeft op haar beeldbank 13 werken van Paul van Dam staan: www.archiefeemland.nl/collectie/fotos. Zoekwoord: "Dam, Paul van".


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.