Informatie gezocht

Schilder A N HARDBERG of A H NARDBERG

Gepost door Anja Koster 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilder A N HARDBERG of A H NARDBERG

    04 maart 2005 11:18
    Wie kan mij iets over de kunstenaar A N Hardberg of A H Nardberg.?Signatuur is een hoofdletter H met bovenin de letter a en onderin een n en dan ardberg.
    Ik bezit een werk van deze kunstenaar,maar ik kan totaal geen informatie over deze kunstenaar vinden.
  • Re: Schilder A N HARDBERG of A H NARDBERG

    29 oktober 2006 13:33
    Ook ik ben op zoek naar meer gegevens over de schilder ( volgens mij ) A.H. Hardberg. Het is een landschap waarschijnlijk van de Mookerhei.
    Wie weet iets?
  • Re: Schilder A N HARDBERG of A H NARDBERG

    16 augustus 2011 19:11
    Hoewel het 5 jaar geleden is dat deze vraag is gesteld, wil ik er graag op reageren.
    Mijn opa heeft destijds in Gouda een aantal schilderijen van de heer A.N. Hardberg gekocht. Ik heb er één van in m'n kamer hangen. Het betreft een krijttekening/schilderij van klaprozen in een vaas. Volgens mijn vader was Hardberg een reizende schilder, die bij mensen bij de deur kwam om z'n werken te verkopen. M'n vader heeft van hem een schilderijtje met een onderwater tafereel... Op zich geen kunstwerken van grote allure, maar wel leuk omdat m'n opa ze in de jaren '30-'40 heeft gekocht.

    Met vriendelijke groet,
    Johannes M. Koole




    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/08/2011 19:14 door jmkoole.
  • Re: Schilder A N HARDBERG of A H NARDBERG

    07 november 2011 16:28
    In het AD van afgelopen zaterdag las ik een oproep of er iemand bekend was met de schilder H.Hardberg. Ik vermoed dat het hier ook gaat om A.N. Hardberg.
    Ook ik ben in het bezit van een schilderij van A.N. Hardberg. Misschien wel leuk om foto's uit te wisselen?
    Ik vind het overigens al leuk te weten dat het kennelijk een "reizende schilder" was.
    Wij hebben het schilderij zo'n 25 jaar geleden gekregen van een oom van mijn echtgenote. Hij had het gevonden bij de vuilnisbak. Ik heb het door een kunstschilder in Gouda laten restaureren en het siert al jaren mijn woonkamer. Hoewel Hardberg kennelijk geen groot schilder was, is het schilderij mij heel veel - emotioneel - waard.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.