Informatie gezocht

Jac Snoeck

Gepost door J. Nadorp 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Jac Snoeck

    08 augustus 2005 01:04
    Ik zou graag meer informatie willen hebben over een schilderij dat ik onlangs in mijn bezit heb gekregen. Het is geschilderd door Jac Snoek. Op de achterkant staat bovenaan "Rothenburg" en vervolgens Jac Snoeck, Dhr Jacob Cornelis Snoeck,
    geboren 1881 Den haag, overleden 1921 Laren.

    Het is een afbeelding van een portiekje met een paar traptredes ervoor. Het is nacht dus er hangt een brandende lantaarn boven de deur. Uit een donker steegje rechts komt een vrouw aangelopen (lijkt wel een non met een mandje in d'er hand)

    Ik zou graag wat meer informatie over de schilder willen weten, aangezien ik een leek ben op dit gebied. Verder was ik wel benieuwd of iemand enig idee heeft wat de waarde ervan is.

    Met vriendelijke groet,

    Jeroen
  • Re: Jac Snoeck

    25 maart 2006 12:12
    Geachte Jeroen,

    Ook ik ben in het bezit van een "schilderij" van jac snoeck.
    Ik plaats dit tussen haakjes omdat mijn man en ik van mening verschillen of het
    een schilderij is of een reproductie. Op de achterkant staat Straatje van
    Ravello. Ik ben in de bibliotheek wezen snuffelen maar kom er niet achter
    wie deze man was en of hij dit inderdaad geschilderd heeft.

    Met vriendelijke groet

    A.Bosveld,Arnhem

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.