Informatie gezocht

J. van Thüringen of Thonhauser van/von Thüringen

Gepost door edmundus 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • J. van Thüringen of Thonhauser van/von Thüringen

    17 april 2020 12:53
    Ik bezit een schilderij, olieverf op doek, 80 x 60 cm, dat gesigneerd is met J v Thuringen.
    Het betreft een groen landschap waarin de Barneveldse Beek meandert en waarboven een drietal eenden vliegen tegen een mooie wolkenpartij.
    Ik wil graag meer weten over leven en werk van deze schilder.
    Onderzoek in het internet leert dat het waarschijnlijk betreft Johann Thonhauser van/von Thüringen (1932 - 1972) waarvan werken in soortgelijke stijl en onderwerp bij verschillende veilinghuizen zijn aangeboden/verkocht.
    Wie kan mij helpen?
  • Re: J. van Thüringen of Thonhauser van/von Thüringen

    24 april 2024 17:46
    Hierbij gaat het om mijn te vroeg overleden oom. Joop Thonhäuser, in vriendenkring bekend als Ton.
    Hij schilderde veelal landschappen, zeegezichten, kerkinterieurs en zonnebloemen. Werkte veel met paletmes en voegde soms zand toe als verdikkingsmiddel. Zoals in de harten van de zonnebloemen die hij schilderde.
    Zelf heb ik een zeegezicht kunnen bemachtigen. Omdat hij moest leven van zijn werk en slecht betaald werd ervoor. Vaak maar 300-350euro waren er geen schilderijen in de familie. Na zijn dood hebben we er maar 2 terug kunnen vinden.
    Leuk dat u er een hebt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.