Informatie gezocht

ets, sneeuw in amsterdam "Van Yperen"

Gepost door Anonieme bezoeker 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • ets, sneeuw in amsterdam "Van Yperen"

    Anonieme bezoeker
    22 juni 2006 16:57
    Ik heb een ets aangekocht, een heel mooi werkje dat een besneeuwde straat in Amsterdam voorstelt. Links is er een soort ijzeren hekken dat naar een parkje leidt, en je ziet de besneewde takken van een boom. Rechts huizen die in de schaduw liggen en een hoop sneeuw in een hoek van een huis. Op het einde zie je twee huizen waar het licht binnen aangestoken is, met een soort wazige figuur ervoor die door de sneeuw stapt. Het lijkt een vrouw in een lange zwarte mantel. Het geheel doet mij een beetje denken aan de stijl van Degouve de Nuncques en doet een beetje mysterieus aan. De handtekening rechtsonderaan in potlood kan ik jammergenoeg niet lezen, maar het lijkt op "rann..." en dan nog een paar letters. Achteraan de kader staat een stempel, waarschijnlijk van degene die het werkje ingekaderd heeft. Er staat : "A. VANYPEREN Vaarst... ... enseneweg. Amsterdam-...). Er staat ook nog iets in potlood geschreven op de achterkant van de kader: "Ter herinnering aan de M.V. op G.G. "Uw roeping getrouw"". Dan nog iets onleesbaars en dan staat er nog drie maal een "3".
    Weet iemand de herkomst van dit werkje te achterhalen? Weet er iemand rond welk jaar er een "A. Vanyperen" of "A. Van Yperen" in Amsterdam inkaderde?
    Ik heb kan een foto van het werkje doorsturen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.