Informatie gezocht

Wie kent deze schilder?

Gepost door JeroenMioch 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kent deze schilder?

    20 februari 2024 14:36
    Goedemiddag,

    Mijn moeder (76 jaar oud) heeft een schilderij die vroeger bij haar thuis aan de muur hing toen ze een klein meisje was. Dit schilderij was dus van mijn Opa en Oma.
    Ook ik ben opgegroeid met dit schilderij omdat het ook bij ons thuis aan de muur hing. het gaat mij niet zozeer om de waarde, want ik ben overtuigd dat het niet waardevol is, maar meer om de nostalgische factor. Er werd bij ons thuis flink gerookt, dus mogelijk is het schilderij veel lichter dan op de foto.
    Hoe oud is het schilderij en door wie is het geschilderd?
    Ik besef dat ik drie foto's had moeten nemen, maar ik heb ze vluchtig genomen toen ik van de week bij haar op bezoek was.

    Mijn broer meent te weten dat er v.d. Velde staat en dat het mogelijk familie zou zijn van de beroemde v.d. Velde, maar of dat klopt weet ik niet.

    Elke informatie is welkom.

    Met vriendelijke groet, Jeroen



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2024 14:38 door JeroenMioch.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.