Informatie gezocht

Portielje

Gepost door rob wessels 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Portielje

    23 januari 2000 19:24
    Ik heb een aquarel uit 1889 geerfd. Het is een strandgezicht en gemaakt door
    G. Portielje. Afmeting ca 10x20cm.
    Wie kan mij iets over die schilder vertellen? Alvast hartelijk dank!
  • Re: Portielje

    r.h. van 't oost
    21 mei 2000 16:07
    ik heb uw bericht op internet gelezen. neemt u aub contact met mij
    op onder nr 003236580677. ik ben verzamelaar van werken van portielje en weet er het een en ander van.
  • Re: Portielje

    15 september 2000 20:24
    Deze schiledr schijnt een leerling/bewonderaar van PP Rubens te zijn geweest. Hij schilder nogal wat werk na van deze. Verder schijnen er twee Portieljes te zijn. Ik heb nog een gesprek met een handelaar die mij iets meer over deze schilder zou kunne vertellen. Mail me nog eens over een maand of zo, dan kan ik je misschien meer vertellen
    Hans Wuyts
  • Re: Portielje

    19 april 2001 22:27
    : Ik heb een aquarel uit 1889 geerfd. Het is een strandgezicht en gemaakt door
    : G. Portielje. Afmeting ca 10x20cm.
    : Wie kan mij iets over die schilder vertellen? Alvast hartelijk dank!
  • Re: Portielje

    22 november 2012 12:42
    ook ik heb een aquarel van Edward Portielje dat een bunker en duinen aan de Belgische kust voorstelt.
    Het is gesigneerd in de linker-onderhoek maar op de keerzijde staat nog handgeschreven dat het geschilderd is in 1922. Het werk is als vriendendienst aan de vorige eigenaars geschonken. Dat staat er ook op te lezen.
    Het is zo'n 25 bij 30cm groot. Weet iemand wat de waarde van dit werk zou kunnen zijn en of het gegeerd is? Een afbeelding kan ik later wel posten maar ik heb die niet digitaal nu.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.