Informatie gezocht

WIE KENT SCHILDER VAN WIJCK/WYCK

Gepost door Danielle Koning 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • WIE KENT SCHILDER VAN WIJCK/WYCK

    14 februari 2000 11:47
    Ik heb een schilderij in mijn bezit gesigneerd met J.H van wijck. Kan echter nergens informatie over hem vinden. Het is een zeegezicht. Volgens de "familie"geschiedenis komt het schilderij uit een oud-adelijk geslacht.
    Wie oh wie kan mij verder helpen???
  • Re: WIE KENT SCHILDER VAN WIJCK/WYCK

    15 februari 2000 17:59
    : Ik heb een schilderij in mijn bezit gesigneerd met J.H van wijck. Kan echter nergens informatie over hem vinden. Het is een zeegezicht. Volgens de "familie"geschiedenis komt het schilderij uit een oud-adelijk geslacht.
    : Wie oh wie kan mij verder helpen???
    -----
    -----
    Jacques van Wijck
    Begin 20ste eeuw
    Dit is een Vlaamse schilder, die werkzaam was in en rond antwerpen. Hij vond zijn inspiratie o.a. bij de rivier de Schelde. Hij heeft tentoongesteld op de Salon Triennal de Beaux-Arts in Brussel.
  • J. Vinkele

    C. Schorel
    20 februari 2000 14:29
    Wie kan mij iets vertellen over
    J. Vinkele of J. Vin kele (als ik het tenminste op het schilderij goed lees)
    Cor Schorel
    s@avd.nl
  • Re: WIE KENT SCHILDER VAN WIJCK/WYCK

    19 september 2000 12:59
    Jaak van Wijck is geboren te Breda rond 1870 en studeerde aan de academie van Antwerpen. Hij was werkzaam in Belgiƫ als landschapsschilder en ontwerper van glas-in-lood. Tijdens W.O. I verbleef hij in Breda. Hij is omstreeks 1947 overleden. Gegevens over hem zijn niet terug te vinden in de Nederlandse literatuur, wel in de Vlaamse.
  • Re: WIE KENT SCHILDER VAN WIJCK/WYCK

    11 november 2005 15:43
    Geachte lezer dezes,

    Ik ben familie van Jaak van Wijck.

    Als u in het bezit bent van werken van mijn oud-oom dan houd ik mij van harte aanbevolen.

    Huibert van Eyk.Gerrit Heemskerk Kunsthandel schreef:

    > : Ik heb een schilderij in mijn bezit gesigneerd met J.H van
    > wijck. Kan echter nergens informatie over hem vinden. Het is
    > een zeegezicht. Volgens de "familie"geschiedenis komt het
    > schilderij uit een oud-adelijk geslacht.
    > : Wie oh wie kan mij verder helpen???
    > -----
    > -----
    > Jacques van Wijck
    > Begin 20ste eeuw
    > Dit is een Vlaamse schilder, die werkzaam was in en rond
    > antwerpen. Hij vond zijn inspiratie o.a. bij de rivier de
    > Schelde. Hij heeft tentoongesteld op de Salon Triennal de
    > Beaux-Arts in Brussel.
    >

  • Re: WIE KENT SCHILDER VAN WIJCK/WYCK

    Danielle Koning
    17 maart 2006 07:49
    Ik heb een zeegezicht van J.H van Wijck hangen. Kan eventueel een foto sturen. Mijn interesse werd van de week weer gewekt doordat er in de goudstikker collectie ook een schilderij van Wijck geretouneerd dient te worden. Hij was een tijdgenoot volgens het bericht van Avercamps.
    Mijn schilderij komt van oorsprong uit de collectie van de familie van Heeckeren en heeft mijn opa persoonlijk gekregen van baronesse C .van Heeckeren zo'n 35 jaar geleden.

    Misschien is het voor u ook mogelijk om een foto te mailen.

    Met vriendelijke groet


    Danielle Koning

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.