Informatie gezocht

Vraagbaak voor info Hollandse schilders

Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    31 juli 2001 22:22
    Hoi Gerrit,

    Ik heb een gesigneerd schilderij van Jan Knikker sr.
    Het betreft hier een polderlandschap. Ik heb diverse schilderijen van hem gezien op Internet. Ik schrok van de vraagprijs. (10000 gld.) Was dit reeel?
    De afmetingen zijn 80 bij 40 cm.
    Wat is de waarde ongeveer van zo'n schilderij? Waar kan ik het laten opknappen?
    Of is dat niet de moeite waard.

    Groeten Gerard ten Napel
  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    30 september 2005 11:58
    kent iemand de schilder francis of franqis hij /zij heeft ook scilderijen gemaakt van de zee golven naar het strand en golven naarde zee toe

  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    30 september 2005 11:59
    kent iemand de schilder francis of franqis hij /zij heeft ook scilderijen gemaakt van de zee golven naar het strand en golven naarde zee toe
  • Re: Antwoord

    22 oktober 2005 12:31
    ik heb een schilderij, portret van de schilder w.cadee.
    wij zouden graag weten of dit een bekende schilder is en uit welke tijd dit schilderij komt. En wat de eventuele waarde is natuurlijk.
  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    12 december 2005 08:42
    Geachte,

    Bij de opruiming van een inboedel vonden wij schilderijen met
    attesten bij van J.A.V. Bolthuisen, P. Brouwer en J. H. H. Bevort.

    Kent U deze schilders en zijn de schilderijen nog iets waard ?

    Hopende op een reactie.

    Mvg,

    Van de Vijver Kathleen
  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    17 januari 2006 20:28
    Geachte heer Heemskerk mijn vrouw heeft een paar jaar terug een prachtig schilderij georven van haar oma. Het schilderij betreft een bospad met aan de rechter kant een rij berkenbomen links groenblijvende struiken en het is herfst. Het is met olie verf geschilderd en op doek. Het is gesigneerd met B.B.en een jaartal 54.Kunt u ons vertellen wie B.B. is? En eventuele waarde?


    Met Vriendelijke groet, Bert Nijmeijer
  • Re: Antwoord

    07 februari 2006 05:54
    Dear Sir,

    we have several w.cadee pantings here in Canada .
    any information , as to country of origin , price , and
    requirement by potential buyers would be appreciated.
    all are in origional frames.sizes are 20x23cm. on wood.

    They have been in the family prior to ww 2.
    thank you .
  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    05 maart 2006 14:22
    Beste meneer Heemskerk,
    Wij bezitten al een hele poos een schilderij van de afmeting ongeveer 25 cm x 35 cm met er onder de initialen voor zover wij het kunnen zien J.Bosboom duidelijk is wel het jaartal te lezen 1842. Het is voor zover ons verteld is een tafereeltje uit de St.Bavo kerk in Haarlem maar of dat helemaal klopt weten wij niet. Het is een moeder met kind aan de linkerzijde van haar voor en links in het schilderij zijn nog wat zittende en staande personages te zien. Je ziet 2 hangende kroonluchters en een orgel dat op een hogergelegen balustrade staat. Nou hebben we zelf ook wel op internet gezocht en gevonden dat een zekere Johannis Bosboom uit die tijd veel kerkinterieurs schilderde. Op de achterkant van het schilderij staat kunstschilder C.P.M.Haverkamp uit Rotterdam lijsten moderniseren schoonmaken schilderstukken. Nu vragen wij ons af of U voor ons wat meer informatie over deze schilder weet of over het schilderij en of het een echt schilderij of reproductie is? Eventueel zouden wij een foto met een digitale camera kunnen maken en U kunnen mailen. Alvast bij voorbaat bedankt voor Uw inzet.

    Vriendelijke groeten fam.van de Velde
  • Re: Antwoord

    05 maart 2006 22:46
    Wij hebben ook een schilderij van W Cadee.('46) Bij het zoeken naar deze schilder kwamen we Uw naam tegen op het internet.
    Bent u al iets wijzer geworden inmiddels?
    Groeten Rainier van der Lucht

  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    25 maart 2006 09:41
    ik heb een schilderij van W. Cadée.
    Het is een portret van een oude man met baard.

    Het oogt als een Jan Theuns, maar is het niet.

    Het stuk is reeds jaren in de familie en ik ben benieuwd of u mij meer kunt vertellen over de kunstenaar.

    Het is op doek geschilderd en zit in een oude zwarte biedemeijerachtige lijst.
  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    26 maart 2006 10:09
    wij hebben een schilderij uit de familie dat waarschijnlijk van Anton Muller is, is deze schilder bij u bekend en kunt u er iets meer over vertellen.
  • Re: Vraagbaak voor info Hollandse schilders

    30 maart 2006 21:39
    Geachte mijnheer,


    Wij hebben een schilderij van J H Berckenkamp met een stil leven er op kent u de schilder ? en uit welke tijd , eventueel de waarde.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.