Informatie gezocht

Hendrick Vader

Gepost door Jean Darge, sr. 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Hendrick Vader

    01 augustus 2000 12:25
    Weet iemand de geboortedatum en datum van overlijden van de nederlandse "marineschilder" Hendrick Vader? Hij leefde tijdens de eeuwwissel 19de-20ste eeuw. Met dank.
  • antwoord

    02 augustus 2000 20:12
    : Weet iemand de geboortedatum en datum van overlijden van de nederlandse "marineschilder" Hendrick Vader? Hij leefde tijdens de eeuwwissel 19de-20ste eeuw. Met dank.
    ----
    ----
    Hendrik Vader. Ik denk dat niemand het geboorte en overlijdingsjaar weet. Het is niet te vinden in de registers. Er is bijna niets over deze schilderte vinden, alleen dat gesteld is dat het een Vlaming zou zijn. Maar hij staat niet in de boeken. Wel wordt hij verward met Hendrik Veder.
    Op veilingen kom je deze naam vaak tegen, maar let op, meestal betreft het NIEUWE schilderijen, die van deze naam zijn voorzien.
    Bijgaand een veiling-prijsoverzicht van echte.
    Vader Hendrik
    19de/20ste eeuw
    Vlaams schilder
    1990lm 51x64 f 3.260.-
    Een marine
    1992cc 88x132 f 1.920.-
    Drukte in de haven
    1995bs 66x81 f 3.060.-
    Visser op strand
    1997pb 80x120 f 3.360.-
    Vissers op strand
    1997pb 50x60 f 1.480.-
    De garnalenvisser
    1999s 46x57 f 1.920.-
    Schip op de golven

  • Re: antwoord

    28 oktober 2000 17:37
    : : Weet iemand de geboortedatum en datum van overlijden van de nederlandse "marineschilder" Hendrick Vader? Hij leefde tijdens de eeuwwissel 19de-20ste eeuw. Met dank.
    : ----
    : ----
    : Hendrik Vader. Ik denk dat niemand het geboorte en overlijdingsjaar weet. Het is niet te vinden in de registers. Er is bijna niets over deze schilderte vinden, alleen dat gesteld is dat het een Vlaming zou zijn. Maar hij staat niet in de boeken. Wel wordt hij verward met Hendrik Veder.
    : Op veilingen kom je deze naam vaak tegen, maar let op, meestal betreft het NIEUWE schilderijen, die van deze naam zijn voorzien.
    : Bijgaand een veiling-prijsoverzicht van echte.
    : Vader Hendrik
    : 19de/20ste eeuw
    : Vlaams schilder
    : 1990lm 51x64 f 3.260.-
    : Een marine
    : 1992cc 88x132 f 1.920.-
    : Drukte in de haven
    : 1995bs 66x81 f 3.060.-
    : Visser op strand
    : 1997pb 80x120 f 3.360.-
    : Vissers op strand
    : 1997pb 50x60 f 1.480.-
    : De garnalenvisser
    : 1999s 46x57 f 1.920.-
    : Schip op de golven
    :
    Hendrik vader heeft zijn meeste werken gemaakt waar hij gestorven is in frankrijk,al zijn werken zijn met elkaar te vergelijken,hij gebruikte altijd dezelfde pers. en boten ,het verschil is het aantal pers.en het aantal boten maar altijd dezelfde.Een pers. uit brussel zou een patend hebben op zijn naam zodat geen enkel werk verkocht mag worden zonder het weten van hem.mocht u ontrend de schilder of de pers.uit brussel meer willen weten stuur dan even een mailtje voor ik verdere opzoeking doe ,groeten
  • Re: antwoord

    28 oktober 2000 17:38
    : : Weet iemand de geboortedatum en datum van overlijden van de nederlandse "marineschilder" Hendrick Vader? Hij leefde tijdens de eeuwwissel 19de-20ste eeuw. Met dank.
    : ----
    : ----
    : Hendrik Vader. Ik denk dat niemand het geboorte en overlijdingsjaar weet. Het is niet te vinden in de registers. Er is bijna niets over deze schilderte vinden, alleen dat gesteld is dat het een Vlaming zou zijn. Maar hij staat niet in de boeken. Wel wordt hij verward met Hendrik Veder.
    : Op veilingen kom je deze naam vaak tegen, maar let op, meestal betreft het NIEUWE schilderijen, die van deze naam zijn voorzien.
    : Bijgaand een veiling-prijsoverzicht van echte.
    : Vader Hendrik
    : 19de/20ste eeuw
    : Vlaams schilder
    : 1990lm 51x64 f 3.260.-
    : Een marine
    : 1992cc 88x132 f 1.920.-
    : Drukte in de haven
    : 1995bs 66x81 f 3.060.-
    : Visser op strand
    : 1997pb 80x120 f 3.360.-
    : Vissers op strand
    : 1997pb 50x60 f 1.480.-
    : De garnalenvisser
    : 1999s 46x57 f 1.920.-
    : Schip op de golven
    :
    Hendrik vader heeft zijn meeste werken gemaakt waar hij gestorven is in frankrijk,al zijn werken zijn met elkaar te vergelijken,hij gebruikte altijd dezelfde pers. en boten ,het verschil is het aantal pers.en het aantal boten maar altijd dezelfde.Een pers. uit brussel zou een patend hebben op zijn naam zodat geen enkel werk verkocht mag worden zonder het weten van hem.mocht u ontrend de schilder of de pers.uit brussel meer willen weten stuur dan even een mailtje voor ik verdere opzoeking doe ,groeten
  • Re: Hendrick Vader

    09 februari 2006 12:27
    ik ben ook op zoek naar informatie over hendrik vader daar ik het laatste jaar 4 schilderijen gekocht heb op kunstveilingen.
    Er is inderdaad niet veel over hem te vinden,wel staat hij al in de benesit(kunstboek).
    Het enige dat men mij kon vertellen op de veiling zelf is dat hendrik met k de vader is en hendrick met ck de zoon.
    Dat zou kunnen kloppen want er is inderdaad toch een verschil van stijl te zien.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.