Informatie gezocht

Re: Herman Paradies

Gepost door Patricia Paradies 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Herman Paradies

    23 november 2004 13:19
    Ik zie dat u een schilderij heeft van Paradies
    wilt u het verkopen en kan u misschien een foto sturen met de eventuele prijs
    vast bedankt
    john van huffel
  • Re: Herman Paradies

    04 januari 2005 21:55
    Peter,ik heb dezelfde vragen als jij en ben in het bezit van een reproduktie van het door jou genoemde schilderij,en met mij velen vermoed ik'


    met vriendelijke groet

    Ed.
  • Re: Herman Paradies

    04 januari 2005 22:12
    Dag Ed,
    Is het mogelijk een scan te krijgen van de reproductie met de Delftse Poort en de Schie erop? Ik heb beschikbaar een scan van een reproductie van het Steiger in Rotterdam met binnenvaartboten, oude huizen e.d.
    Bij voorbaat dank
    Ton Spamer
  • Re: Herman Paradies

    05 januari 2005 14:59
    Ik ben in het bezit van een aquarel van Herman Paradies van oud Rotterdam, steiger met doorkijk van 25x35 cm, ik wil het wel verkopen maar heb geen idee wat het waard is.
  • Re: Herman Paradies

    14 juli 2005 04:46
    Ik ben in het bezit van een aquarel (40 x 80 cm) van de Delftse Poort en
    de Schiekade met beurtschepen van Herman Paradies en zou graag meer
    over zijn werk willen weten.
  • Re: Herman Paradies

    10 september 2005 20:57
    Hallo Paradies liefhebbers,

    ik ben in het bezit van twee aquarellen van Herrman Paradies.
    Een van de Breestraat in Schiedam. Een smal straatje in de omgeving van de Dam en de Vlaardingenstraat resp. de Kethelweg.
    Een van Delfshaven met zicht op de Oude Kerk en de pakhuizen die nu het museum de Dubbele Palmboom vormen, alles gezien vanaf de overkant. Prachtige kwaliteit en zeer gedetailleerd geauarelleerd.
    In Schiedam en Rotterdam moeten naar mijn gevoel honderden van soortgelijke stadsgezichtjes in pariculiere handen zijn. Uit de reakties op deze website blijken er al tientallen terug te vinden te zijn. Het zou aardig zijn als dit gehele werk van Herman Paradies digitaal gefotografeerd zou worden en in bijv. een boek zou worden uitgegeven.
    De Achiefdienst van de Gemeente Rotterdam heeft werk van Paradies aangeschaft. Niet alleen Rotterdamse stadsgezichten, maar ook van Schiedam.
    Van een tentoostelling in de jaren 1960-1970 bezit ik een dun catalogusje met een beschrijving van Paradies en afdrukken op a-4 formaat van een 25 tal aquarellen.
    Behalve Herman Paradies is er ook een aquarellist met de naam van Welzenes in Schiedam bezig geweest oude stadsgezichten van o.a. de z.g. Brandersbuurt vast te leggen. Ik bezit van deze kunstenaar aquarellen van de Raam, 2 stuks
    de kade, tonnen en vaten wijn. aan de overkant een oudijzeropslag met een zolderschuit voor de kant met oudroest erin.
    Het Zakkendragershuisje (groot formaat), En een stukje kaalslag achter de Kerkstraat met zicht op de achterkant van het Museum op de Hoogstraat, het dak met de ronde koepel (v.m. Sint Jacobsgasthuis).

    en zou van deze voor mij onbekende schilder graag wat meer weten. Wie heeft er vergelijkbaar werk van hem?
  • Re: Herman Paradies

    10 september 2005 21:05
    Guido J. Hengeveld schreef:

    > Hello Patricia,
    > I' ve got a painting of H.C.A. Paradies. It's a harbourview,
    > beautifully painted. H.C.A. Paradies lived from 1883 till 1966.
    > I bought this painting about two years ago at an auction in the
    > Netherlands. (Arnhem).
    > Greetings
    > Guido
    > My address: gjhengeveld@freeler.nl

  • Re: Herman Paradies

    16 december 2005 23:52
    Ik ben in het bezit van een aquarel van herman c.a.paradies en het betreft de albrechtskolk (oud delfshaven) in rotterdam (formaat 70x55cm) (jaar 1960) en een kleine aquarel van hem (15x20cm). Ook een vergeelde foto van herman c.a. paradies uit een krant bewaard
    Omdat dit vroeger een huisvriend was zijn er nog verscheidene werken van hem in het bezit van onze familie.
    Reageren kan !
  • Re: Herman Paradies

    04 februari 2008 20:26
    Wie is er geinteresseerd in een pastel van Herman Paradies.
    De voorstelling is een emplacement met stoomtreinen bij een station.
    Afm 39x55 in lijst achter glas.
    Reageren overdag tel. 0703689391 en sávonds 0703239365.
  • Re: Herman Paradies

    01 mei 2008 12:55
    wie heeft te koop aquarelen of olieverf van Herman Paradies te koop for sale
  • Re: Herman Paradies

    05 mei 2012 22:51
    gezocht werk van herm c a Paradies mail mij of bel mij als u wat te koop heeft olieverf of aquarel ftheuns@mail.nl of 06 516 780 86 schiedam
  • Re: Herman Paradies

    31 juli 2012 22:21
    wie kan mij meer vertellen over deze aquarel van
    herman c.a. passier
  • Re: Herman Paradies

    31 juli 2012 23:46
    ik wil hem graag van u kopen ik verzamel het u kunt mij morgen bellen op 06 51678086
  • Re: Herman Paradies

    11 november 2012 17:36
    Ik ben in het bezit van een groot olieverfschilderij van Herman Paradies. Wie kan mij vertellen waarop deze afbeelding betrekking heeft (straat, haven in Rotterdam? Schiedam?).
    Het schilderij heb ik in mijn vorige bericht afgebeeld.
  • Re: Herman Paradies

    10 februari 2013 21:04
    GEZOCHT HERM C A PARADIES OLIEVERF OF AQUAREL MIJN EMAIL ADRES IS ftheuns@kpnmail.NL OF 0651678086



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/02/2013 21:05 door frans theuns.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.