Informatie gezocht

jan korthals

Gepost door samantha 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • jan korthals

    13 januari 2004 20:39
    ik heb hier 2 schilderijtjes leggen van jan korthals maar ik kan ze nergens op het net vinden of in boeken ik heb er niet zoveel verstand van dat ik het ook ff op kan zoeken .

    wie kan mij helpen aan een boek of site waar ik al zijn schilderijen en prenten kan bekijken zodat ik er achter kan komen uit welke tijd ze dateren en of ze orgineel zijn of niet. het liefst een internet site waar practies al zijn werken op staan .

    HELP ME groet sam
  • Re: jan korthals

    30 januari 2004 12:07
    Wij hebben ook een klein kunstwerkje van Jan Korthals, ook wij zijn bezig om te ontdekken of het geen vervalsing is.

    Je kan het natuurlijk bij sommige laten taxeren.
    Wij hebben een cursus antiek gevolgd en deze mijnheer heeft wat meer tijd nodig om na te gaan of het echt is.

    Er zit bij ons in iedergeval oud glas voor.

    Ik weet niet waar je woont maar er zijn overal antiekzaken waar ze kosteloos taxeren.

    Misschien is het leuk foto's uit te wisselen van ons kunstwerkje.
    Ik heb gisteren nog gekeken in Pietr Scheen daar komt hij wel in voor maar in een andere stijl, maar volgens mij heeft hij ook diverse stijlen geschilderd?getekend.

    groeten Jany
  • Re: jan korthals

    30 januari 2004 12:10
    Wij hebben ook een klein kunstwerkje van Jan Korthals, ook wij zijn bezig om te ontdekken of het geen vervalsing is.

    Je kan het natuurlijk bij sommige laten taxeren.
    Wij hebben een cursus antiek gevolgd en deze mijnheer heeft wat meer tijd nodig om na te gaan of het echt is.

    Er zit bij ons in iedergeval oud glas voor.

    Ik weet niet waar je woont maar er zijn overal antiekzaken waar ze kosteloos taxeren.

    Misschien is het leuk foto's uit te wisselen van ons kunstwerkje.
    Ik heb gisteren nog gekeken in Pietr Scheen daar komt hij wel in voor maar in een andere stijl, maar volgens mij heeft hij ook diverse stijlen geschilderd?getekend.

    groeten Janysamantha schreef:
    >
    > ik heb hier 2 schilderijtjes leggen van jan korthals maar ik
    > kan ze nergens op het net vinden of in boeken ik heb er niet
    > zoveel verstand van dat ik het ook ff op kan zoeken .
    >
    > wie kan mij helpen aan een boek of site waar ik al zijn
    > schilderijen en prenten kan bekijken zodat ik er achter kan
    > komen uit welke tijd ze dateren en of ze orgineel zijn of
    > niet. het liefst een internet site waar practies al zijn
    > werken op staan .
    >
    > HELP ME groet sam
  • Re: jan korthals

    Mieke van der Woude
    27 februari 2004 09:34
    Wij hebben een schiderijtje of liever gezegd eeningekleurde pen tekening, waarvan ik denk dat het korthals is. Maar mijn probleem is dat de K erg veel op Vl lijkt . Is dat bij jullie ook het geval?
    H.G. Mieke
  • Re: jan korthals

    Bas
    31 mei 2004 23:03
    Meer informatie over Jan Korthals is te vinden op www.schilderijen1850-1950.com
  • Re: jan korthals

    11 maart 2005 21:36
    Ik heb ook een ingekleurde tekening van Jan Korthals onlangs gekregen. De tekening stelt de Grote Kerk van Dordrecht en de haven voor.

    Verder weet ik ook niet zoveel van Jan Korthals af.
  • Re: jan korthals

    03 augustus 2005 11:25
    03-08-05
    wij hebben op 2jan.1953 een schilderijtje gekregen op onze trouwdag
    het is een afbeelding van een straatje,met een vrouw met een buidel op haar rug.
    wie weet de wat het voorsteld?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.