Informatie gezocht

Van der Helst

Gepost door Nanne 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Van der Helst

    22 oktober 1999 15:33
    Bartholomeus van der Helst heeft rond 1656 een portret geschilderd van het gezin Rijckloff Van Goens.
    Ik wil graag weten wie dit schilderij in bezit heeft en/of hoe ik aan een redelijke reproductie kan komen.
  • Re: Van der Helst

    09 juni 2000 20:24
    : Bartholomeus van der Helst heeft rond 1656 een portret geschilderd van het gezin Rijckloff Van Goens.
    : Ik wil graag weten wie dit schilderij in bezit heeft en/of hoe ik aan een redelijke reproductie kan komen.

    Hey Nanne, Hoe gaat het?
    Zeg over dat schilderij waarna je zoekt, het originele die door B. Van der Helst is gedaan hing in het museum Boymans Van Beuningen in Rotterdam. Helaas tijdens een brand is deze verwoest, maar was er een copie van gemaakt die bij een familie lid in het huis hing, geschilderd door J.P. Koelman in 1858. Waar deze nu is weet ik niet en heb ik het museum all een paar keer ge- emialed maar nooit antwoord gehad, Maar kan het zijn dat het museum het ergens in hun archieven heeft. Ik heb fotos zwart wit van het schilderij, als je interese hebt, e-mail me even terug stuur ik het naar je.
    Peter Huender

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.