Informatie gezocht

aquarel Jan Korthals

Gepost door G.J. de Graaf 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • aquarel Jan Korthals

    26 januari 2006 15:52
    Ik vond op zolder een aquarel, 20 x 30 cm, getiteld Paterswolde. Wie kan mij hier verder iets over vertellen, leeftijd,waarde?.

  • Re: aquarel Jan Korthals

    Ton
    27 februari 2006 00:33
    Ik heb twee aquarellen van Jan Korthals. Gezicht op Spekenburg en gezicht op Harlingen. De afmetingen zijn beiden 21 bij 29 cm. Wat doet dit in de markt. Weet iemand in welke tijd deze zijn geschilderd?
  • Re: aquarel Jan Korthals

    29 december 2006 19:47
    Ook ik vond tussen de inboedel van mijn moeder een aquarel gesigneerd met Jan Korthals. Het gaat om een aantal molens. Voor mij is het de vraag of het om een echte of een reproductie gaat.
    Inmiddels heb ik op internet meer informatie gevonden over deze impressionistische schilder die overleden is in de zeventiger jaren.
    Qua prijs liggen zij zo rond de 1000 tot 2000 Euro heb ik begrepen.
  • Re: aquarel Jan Korthals

    21 mei 2009 09:22
    Hallo,

    het in een eerder bericht genoemde portret dat Jan Korthals maakte van zijn oom Marie Henri Mackenzie is tot en met 13 september 2009 te zien in Museum Flehite in Amersfoort als onderdeel van een overzichtstentoonstelling van het werk van Mackenzie. Er is een catalogus bij de tentoonstelling waarin Korthals kort genoemd wordt, maar op het werk van Korthals wordt niet nader ingegaan.

    groet, Katjuscha Otte

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.