Te koop gevraagd / aangeboden

aquarel H.N. Polderman

Gepost door Aad2 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • aquarel H.N. Polderman

    28 juli 2008 11:30
    Ik heb een fraaie aquarel van H.N. Polderman en wil dit verkopen. Het is de watermolen bij cannenburn. Polderman is een van de grote aquarellisten van Nederland Hij komt uit Apeldoorn en is ongeveer geboren rond 1885
    Wie heeft intersse of weet wat het waard is?
  • Re: aquarel H.N. Polderman

    04 augustus 2008 09:32
    Hallo Aad,

    Ik bied je €35,- voor de aquarel.

    groeten John
  • Re: aquarel H.N. Polderman

    04 augustus 2008 19:30
    Dat is zeker bedoeld als een grapje?
    Deze fantastische aquarel, 72 x 50 beeldformaat is een plaatje. Doe ik zeker niet weg voor dit bedrag.
    Aad2
  • Re: aquarel H.N. Polderman

    04 augustus 2008 22:54
    beste Aad,

    Ik begrijp je enthousiasme voor de aquarel. Het bod van 35 euri is absurd.

    Ik heb zelf twee aquarellen van Polderman, en zie er geregeld op marktplaats eentje te koop worden
    aangeboden. Ook Simonis-Buunck (ede) heeft er zo nu en dan eentje te koop staan.

    De waarde van de meeste aquarellen is bescheiden valt mij op, er zijn niet zoveel liefhebbers waardoor de prijzen de lucht in vliegen.

    Meestal zo rond de 250 tot 750 euro, da's al heel mooi. In galerien soms wat duurder.

    Vooral landschappen en fraaie luchten doen het goed van Polderman. Gebouwen meestal minder populair, wellicht omdat landschappen meer mensen aanspreken dan een specifiek gebouw.

    Ik schat de waarde van jouw aquarel ook iets rond de 250 - 500 euro, vast lager dan jij hoopt.

    Groetjes Gert Visser, vught
  • Re: aquarel H.N. Polderman

    05 augustus 2008 11:27
    Gerd Visser, je geeft de burger moed, bedankt. Ik houd veel van kunst, maar door ruimtegebrek moet ik een deel van mijn moois weg doen. Ik heb deze Polderman als jongeling gekocht en er altijd van genoten, kleuren zijn fantastisch.
    Groet van Aad
  • Re: aquarel H.N. Polderman

    28 april 2011 23:29
    Geachte Aad2

    Is dit schilderij nog in uw bezit. Wij zijn op o.a. op zoek naar werken van deze kunstenaar. We hebben ooit wat van hem gezien (aquarel van een brug in Giethoorn) en ons voorgenomen er eens achteraan te gaan.Uw posting is weliswaar een tijd geleden, maar je weet maar nooit.

    Alvast dank, mocht het lukken.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.