Te koop gevraagd / aangeboden

Dordtse schilders

Gepost door B.Franken 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Dordtse schilders

    12 oktober 2005 15:53
    IK BEN OP ZOEK NAAR SCHILDERS UIT DORDRECHT ZOALS A.P.SCHOTEL,D.MUEHLHAUS,C.NOLTEE,TH.VANHECK,S.WIJNHOVEN,
    W.SLUITER,R.LARIJ EN B.KOLDEWEY E.A.
    OOK MOOIE DORDTSE ONDERWERPEN GEVRAAGD

  • Re: Dordtse schilders

    20 oktober 2005 12:38
    LS,
    Ik heb twee schilderijen van Noltee. Een met paarden en huzaren en een strandgezicht, waarschijnlijk Scheveningen.
    Van waar uw belangstelling?
  • Re: Dordtse schilders

    16 februari 2006 20:00
    hallo
    ik heb een mooie grote ets in bezit van Toon de Jong uit Laren die echter ook in Dordrecht verbleef.
    De ets is een zicht op dordrecht in zwart wit ingekaderd en achter glas.
    Kan niet garanderen dat het echte Toon de Jong is maar ik denk het wel ahv leeftijd te zien .
    Zeker iets voor verzamelaars van zichten op Dordrecht.
    bedankt
  • Re: Dordtse schilders

    04 maart 2006 14:30
    Hello B.Franken,
    6 schilderijen van Muehlhaus in mijn bezit, sterker nog in de family hebben wij in totaal er nog 3 extra, die bij mijn zusje zijn.
    Ik heb de meeste van deze meester Daan Muehlhaus.
    Persoonlijk een hechte vriend van mijn vader geweest, inmiddels beiden over leden.
    Evert Moll was ook een vrind van mijn vader maar is geen dortse schilder daar van heb ik 2 en + 3= 5 in totaal van in onze famliy.
    2 van Muehlhaus projecten zijn persoonlijke opdrachten geweest van zelf protretten.
    De mooiste en 1 na de grootste van Muehlhaus is die van Amsterdam.
    kinderdijk (acuarel), het wantij dortse wijk, in de staart....o.a.
    Vanwaar u belangstelling?..
    Info. ons, wij hebben verschijdende family leden die zeer veel belang schenken in de kunst. sommige wonen nog in dortdrecht.
    Ik hoop van u te mogen horen. met vriendelijke groeten.
    hoogachtend
    christiaan
  • Re: Dordtse schilders

    04 maart 2006 14:32
    Hello B.Franken,
    6 schilderijen van Muehlhaus in mijn bezit, sterker nog in de family hebben wij in totaal er nog 3 extra, die bij mijn zusje zijn.
    Ik heb de meeste van deze meester Daan Muehlhaus.
    Persoonlijk een hechte vriend van mijn vader geweest, inmiddels beiden over leden.
    Evert Moll was ook een vrind van mijn vader maar is geen dortse schilder daar van heb ik 2 en + 3= 5 in totaal van in onze famliy.
    2 van Muehlhaus projecten zijn persoonlijke opdrachten geweest van zelf protretten.
    De mooiste en 1 na de grootste van Muehlhaus is die van Amsterdam.
    kinderdijk (acuarel), het wantij dortse wijk, in de staart....o.a.
    Vanwaar u belangstelling?..
    Info. ons, wij hebben verschijdende family leden die zeer veel belang schenken in de kunst. sommige wonen nog in dortdrecht.
    Ik hoop van u te mogen horen. met vriendelijke groeten.
    hoogachtend
    christiaan

  • Re: Dordtse schilders

    06 maart 2006 12:14
    Goede morgen,

    Ik heb hangen een schilderij van een poort in Dordrecht van, als ik het goed zie: Chris van Prooyen Jr. Kan de naam juist zijn en wat was dat voor een schilder?
    Ik schat dat het uit de jaren 1920-1930 is.
    Kunt u mij inlichten?
    Dank voor uw antwoord.

    Jacqueline van Wijngaarden-Hoebé
  • Re: Dordtse schilders

    15 januari 2012 13:43
    Ik doe stamboom onderzoek naar Dordtse schilders.
    Daniel Arie Muelhaus is getrouwd met Wilhelmina Cornelia van Prooijen.
    Ik zal eens in haar familiebestand zoeken naar de bewuste kunstschilder van Prooijen
    Wat veel in Dordrecht gebeurde was dat de interesse voor schilderen in de familie gedeeld werd.
    In mijn familie Van Strij gebeurde dat met Van der Koogh, Schotel, Van Brakel enz.
    Mijn Opa kende Daan Muehlhaus persoonlijk en bij mijn moeder staat ook een Rotterdams havengezicht van hem.
    Zal er een foto van nemen en posten.

    Alex van 't Hoff (van Strij)
    Dordrecht

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.