Te koop gevraagd / aangeboden

E.A. JANSEN

Gepost door beer 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • E.A. JANSEN

    28 januari 2007 19:59
    Wij zijn op zoek naar schilderijen van mijn opa E.A. Jansen 1877-1957

    Heeft u een schilderij of kunt u iemand die een doek in zijn/haar bezit heeft dan komen wij daar graag mee in kontact. Wij zullen het zeer waarderen als we er een foto van kunnen maken. Dit jaar komt er een expositie en zodoende zijn we zijn werken aan het zoeken.

    bij voorbaat dank

    berend jansen utrecht
  • Re: E.A. JANSEN

    22 februari 2007 16:37
    Geachte heer Jansen,

    Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een schilderij dat zeer waarschijnlijk door uw opa is gemaakt. Het schilderij heeft een zegel achterop waar E. A. Jansen op staat met als adres Kon. Julianalaan 1 te Gorinchem. Daaronder staat 'Brugge, de Groene Rei. Het schilderij laat een gracht zien met een aantal huizen en een brug van steen in het midden.

    Ik ben op Internet op zoek gegaan naar meer informatie en zodoende ben ik bij dit bericht terecht gekomen. Als u het op prijs stelt kan ik een aantal foto's nemen en u die mailen?

  • E.A. JANSEN Gorinchem 1877-1957

    05 maart 2007 22:23
    beetje laat dat ik antwoord maar was de site kwijt, buitengewoon dat u reageert op onze oproep net als anderen die weer via andere wegen foto's en mailtjes sturen.
    Wij stellen het zeer op prijs als u enkele foto's naar mij toe wil mailen, het is inderdaad onze opa uit gorinchem. Brugge is een zeer geliefde schildersplek van mijn opa geweest waar vele prachtige werken vandaan komen. hoe bent u sinds kort eigenaar geworden van dit schilderij?
    mijn email is bfw.jansen@hccnet.nl

    kijk maar eens op deze site, van een liefhebber en zo klein is de digitale wereld
    [www.xs4all.nl]

    met hartelijke dank

    berend jansen



    Bericht bewerkt (05-03-2007 22:24)
  • Re: E.A. JANSEN

    Kok
    29 januari 2012 12:42
    Geachte heer Jansen,

    Ik ben in het bezit van 4 schilderijen genaakt door Uw overgrootvader. Piet Jansen, Netty, Peter en Edward verbleven in de oorlog bij Oom Gert In Nieuwland. Piet en Netty kwam ik er vaak tegen. Berend herinner ik me niet. Door overlijden van mijn zus Gery Kok, [ik ben Gijs Kok uit Meerkerk(1947)], ben ik de bezitter van 4 Jansen's die we graag een goede bestemming willen geven. Mijn kinderen vinden ze wel leuk. Maar ik heb dus vragen:

    1. Wat zijn ze waard? Zou Simonis en Buunk ze willen zien?
    2. Wie kan ze opknappen en wat moet dat kosten?
    3. Wat is dat voor Jansen aktie in de Mantelinge in Domburg; wij zijn nog al eens in Walcheren en ook bezoeken we de Mantelinge om de zo veel jaren.

    Laat me graag wat horen,0317413186

    Gijs Kok, Wageningen
  • Re: E.A. JANSEN

    10 mei 2014 00:08
    Hallo Gijs,
    Vond bij toeval (ik was online naar schilderijen van mijn grootvader aan het zoeken) je email van vorig jaar en vroeg me af of je ooit antwoord op je email hebt ontvangen. Ik ben Adrianne, de dochter van Piet en Nettie.
    De waarde van een schilderij hangt ook weer af van het schilderij zelf, van de grootte en van de conditie van het schilderij. Galerie Ben van Mameren in Tiel is bekend met de werken van mijn grootvader en heeft zelf ook schilderijen van hem. Je zou hem kunnen vragen om een idee van de waarde te krijgen. Ben zal je waarschijnlijk ook kunnen adviseren over het schoonmaken en wat dat ongeveer zou kosten.
    Mocht je foto's van de vier schilderijen hebben dan zou ik het ontzettend leuk vinden als je me die zou kunnen emailen zodat ik die aan mijn digitale collectie van Opa's schilderijen kan toevoegen.
    Ik herinner mij wel dat meneer of mevrouw Kok het over Gery en Gijs hadden...
    Met hartelijke groet,
    Adrianne Duyster-Jansen
    Colorado, USA
    Annduyster@gmail.com

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.