Te koop gevraagd / aangeboden

Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

Gepost door Herman Esselink 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Op zoek

    03 oktober 2004 17:29
    Ik ben op zoek naar Herman van Vuuren.

    Geboren in Amsterdam, leeftijd nu 63/64 jaar.

    Moet de lagere Sint Leoschool hebben doorlopen in Amsterdam, 1947-1953.

    Heeft u een hint voor mij?

    Met vriendelijke groeten,

    Chris Bosschert.
  • Re: Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

    04 november 2004 15:08
    Geachte heer Esselink,
    Ik wil uw aandacht vragen voor een olieverfschilderij van Jan van Vuuren.
    Het stelt - denk ik - een Veluws dorpsgezicht voor, en is kleurrijk geschilderd.
    Verkeert in goede staat. Afmetingen excl lijst: ongeveer 50 bij 65 cm.
    Als u belangstelling hebt dan hoor ik het wel.

    Met vr. gr.,
    Sijtze Malda
  • Re: Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

    15 januari 2005 14:46
    Ik ben in het bezit van een schilderij van Jan van Vuuren 1871-1941 en eigenlijk geinteresseerd in de waarde van dit schilderij. Het is een zandpad binnen een landelijke geheel, grootte circa 160*140 met een rijk geornamenteerde antieke lijst.

    Kunt u mij een indicatie geven?

    m vr gr
    Frenk Theunissen
  • Re: Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

    21 november 2005 17:42
    Hallo Herman, Zoals afgesproken even een berichtje over het schilderij jan van vuuren met de afbeelding de schelpenzoekers.stuur even een berichtje terug met tel nr voor een e.v.t afspraak.

    groet, herman haakmeester.
    mijn tel 0622493701
  • Re: Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

    28 november 2005 11:20
    Wij zijn in het bezit van een zelfportret van J.L. Kleintjes. Ons gezin, vader, moeder en mijn zusje en ik zijn allemaal geschilderd door Dhr. Kleintjes. Vaag heb ik nog een herinnering aan de "séances" bij hem. Ik kreeg m'n zondagse jurkje aan en ik plukte klavertjes langs de weg naar hem toe. Ik was 6 jaar. Vooral het portret van mijn Moeder die destijds 46 jaar oud was is erg mooi en in mijn bezit. We hebben het portret juist door een Franse restauratrice laten schoonmaken. Mijn Vader was bevriend met Dhr. Kleintjes.
    Hoe leuk is het om via Internet deze oude herinneringen weer even op te halen.
    Ik zag in een tijdschrift eveneens dat Dhr. Kleintjes Prins Hendrik geschilderd had.
    Een vriendelijke groet aan de bewonderaars van en de geinteresseerden in Dhr. Kleintjes vanuit het zuiden van Frankrijk, mijn verblijfplaats. Hélène Faure-Teeuwen
  • Re: Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

    06 december 2005 08:51
    Ik heb thuis een schilderij dat gesigneerd door van Vuren, kwa stijl lijkt het heel erg op schilderijen van Jan van Vuuren. Is er iemand die weet of dit schilderij afkomstig kan zijn van Jan van Vuuren.
  • Re: Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

    26 december 2005 18:33
    Hallo,
    Wij hebben een schilderij van Jan van Vuuren
    De afbeelding stelt voor een schaapskooimet boederij en schapen
    omgeving elspeet/vierhouten
    heeft u belangstelling verkoop/omruilen?

    Graag uw reactie
    fam. Mulder
  • Re: Jan van Vuuren @ J.L. Kleintjes

    08 november 2014 15:52
    Wij zoeken schilderijen en tekeningen van de kunstschilder Jan (J.L.) Kleintjes voor ons kleine museum. Een aankoopbudget is beschikbaar.

    Ook informatie over het echtpaar Kleintjes - Van Osselen en werken van de hand van zijn echtgenoot zijn zeker welkom.

    buisman@geelvinck.nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.