Te koop gevraagd / aangeboden

Willem v.d. Berg

Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Willem v.d. Berg

    04 juli 2003 13:43
    Ik ben op zoek naar informatie over Willem v.d. Berg. Het betreft hier een schilderij voorstellende (Scheveningse) vissers. Het schilderij is omstreeks 1950 van de schilder zelf gekocht. Wie weet iets?
  • Re: Willem v.d. Berg

    16 juli 2003 21:13
    Prof. Willem van den Berg 1886-1970 Den Haag-Amsterdam schilderde figuren en portretten, dieren vnl. vogels in een gedetail leerde zeer herkenbare manier van schilderen. Heeft veel Scheveningse en Volendamse vissers geschilderd. Was lid van 'Arti' te Amsterdam, Pulchri Studio, Den Haag en van de Gooise schildersvereniging te Laren. Directeur van de Rijksacademie in Amsterdam.

    BERG,WILLEM VAN DEN. Catalogus 1962. Professor Willem van den Berg. Amst., Rijksakademie van Beeldende
    Kunsten. 22 pp. Ills.
  • Re: Willem v.d. Berg

    27 februari 2004 13:15
    Geachte mevrouw,

    Ik ben in het bezit van een schilderij / ets van de schilder Willem v/d Berg. Het betreft hier een portret van een visser.
    Indien u meer informatie wilt hebben verzoek ik u mij terug te mailen.
    Met vriendelijke groet,
    Ellen Akker

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.