Te koop gevraagd / aangeboden

Ad Blok van der Velden

Gepost door Kunsthandel Baroque 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Ad Blok van der Velden

    17 augustus 2004 18:26
    In de tweede helft van 2005 organiseert kunsthandel Baroque op eigen locatie op Texel een overzichtstentoonstelling van Adrianus Blok van der Velden. Deze schilder heeft vele Texelse taferelen geschilderd en is aldus op het eiland wereldberoemd. Voor deze tentoonstelling zijn wij op zoek naar werk van deze schilder. Dat kan "Texels" werk zijn, doch ook werk wat niets met Texel van doen heeft. Mocht u iets hebben van Blok of iemand kennen die iets heeft, wij horen het graag.
    U wordt bij voorbaat bedankt.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    03 september 2004 15:55
    Ik ben in het bezit van twee schilderijen van Blok van der Velden.
    Gemaakt vermoedelijk rond 1945.
    Het zijn twee haven stadsgezichten van Dordrecht.
    Ik wil beide schilderijen eventueel beschikbaar stellen voor een tentoonstelling.
    Verkoop is niet aan de orde.
    Indien belangstelling wil ik u twee foto's zenden.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    10 september 2004 14:57
    Ben in bezit van 2 werken van Blok van der Velden. Een vrij grote aquarel (60 bij 35) een zicht op de Burg en stolpboederij. de eerste ben ik overigens bereidt te verkopen,

    Vriendelijke groet,

    Robert Borgers
  • Re: Ad Blok van der Velden

    08 november 2004 15:50
    Geachte heer/mevrouw,

    Ik ben enige tijd geleden in het bezit gekomen van een mooie aquarel uit 1949.
    Betreft duinlandschap (wellicht Slufter). Bied hem te koop aan.

    Met vriendelijke groet,

    Boj Lammes
  • Re: Ad Blok van der Velden

    15 januari 2005 14:03
    Voor hen die de tentoonstelling willen organiseren.

    Wij hebben in bezit een prachtig schilderij van Blok van der Velden, dat de Slufter op Texel voorstelt met bloeiend lamsoor op de voorgrond. Het doek komt volgens ons uit 1958 en is in 1960 door mijn grootvader gekocht bij kunst- en reproductiehandel G. G. Veenendaal jr., Langestraat 31, Amersfoort. Het doek zelf meet 50 bij 70 cm.

    Natuurlijk willen wij onze medewerking verlenen.

    Els en Gert Jan Groeneveld.

  • Re: Ad Blok van der Velden

    14 februari 2005 15:14
    Hallo Ed,
    Zoals je weet heb ik een schilderij "Korenveld', een vroege Blok, en een pen/veertekening Landschap.
    Wordt niet verkocht, kan wel tentoongesteld.
    Mark de Waard
  • Re: Ad Blok van der Velden

    07 maart 2005 18:28
    Sinds kort ben ik mateloos geinteresseerd geraakt in het werk van Ad Blok en ik las onlangs over het doek van hem, wat vergelijknaar is aan dat wat U in bezit heeft. Weet u over er nog meer van dergelijke werken van hem zijn, want ik meen er ooit een op een veiling gezien te hebben en ik zou heel erg graag in het bezit van zo'n mooi "Blok" geraken

    met vriendelijke groet

    Jan Schakel, Andelst
  • Re: Ad Blok van der Velden

    09 maart 2005 10:04
    Gisteren heb ik geboden op een Ad Blok, vioorstellende de Slufter (met almsoor etc), grootm 50 x 70 cm, en vrijwel identiek aan de beschrijving die U geeft van Uw schilderij.

    Helaas heb ik bij het bieden moeten afhaken, maar heb daar nog steeds heel erg spijt van. Het is werkelijk een prachtig werk. Nog te zien op de site van het Notarishuis in Arnhem

    Ookl een prachtig exemplaar is te zien bij [www.collectieharms-rolde.nl] , getiteld Texel 1950.

    Mocht U ooit van uw Blok afwillen, onthou svp mijn naam
  • Re: Ad Blok van der Velden

    20 mei 2005 19:11
    mijn broer is in het bezit van een blok vd velden. volgens mij is het de slufter \
    ( 1969).

    ik zal hem eens bellen als u dat wilt.
    ik denk niet dat hij hem wil verkopen.

    tot horens
  • Re: Ad Blok van der Velden

    22 oktober 2005 21:03
    Ik ben in bezit van een schilderstuk olieverf van Blok van de Velden

    BOTTERS IN DE HAVEN VAN OUDENSCHILD 1943

    Ik bied dit te koop aan omdat in andere schilders geinterresserd ben. Het schilderij is in perfecte staat.
    Doe een bod via mijn e-mail en ik zal beslist reageren of bel 0622839433 en vraag naar Ger.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    22 oktober 2005 21:04
    Ik ben in bezit van een schilderstuk olieverf van Blok van de Velden

    BOTTERS IN DE HAVEN VAN OUDENSCHILD 1943

    Ik bied dit te koop aan omdat in andere schilders geinterresserd ben. Het schilderij is in perfecte staat.
    Doe een bod via mijn e-mail en ik zal beslist reageren of bel 0622839433 en vraag naar Ger.

  • Re: Ad Blok van der Velden

    01 december 2005 23:55
    Hallo,

    Ik zag dat U een schilderij van blok van de velden te koop heeft.
    Wat is het voor schilderij precies en wat is de vraagprijs. En wat zijn de afmetingen??
    Met vriendelijke groet,

    André Eelman
    Texel.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    01 december 2005 23:58
    Hallo,
    Ik ben wel geintereseerd in uw schilderij van Blok van de Velden.
    Wat is de vraagprijs van het schilderij??
    met vriendelijke groet.

    André
  • Re: Ad Blok van der Velden

    29 december 2008 16:44
    hallo,

    ik heb een schilderij van blok van der velden van 1948 van texel.
    de lijst is wel erg beschadigd, maar het doek is door zonlicht licht verkleurd.
    we zijn naar een taxateur geweest en vond hem er in een hele goede staat eruit zien.
    Ik bied dit te koop aan.
    de afmetingen zijn hoogte 33,5 cm en de breedte 44cm.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    30 december 2008 09:13
    Hoi Anneke,

    Ik ben geinteresseerd. Zou je mij ajb willen mailen op jimco@tiscali.nl?

    Ik hoor graag van je.

    Groet
    Arlene.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    04 januari 2009 17:28
    Ik ben in het bezit van een schilderij van Ad Blok van der Velden.
    Het betreft een stilleven uit 1932. Nog voor zijn Texel tijd. Het schilderij moet wel gerestaureerd worden. In de 2e wereldoorlog is er een kogel van de moffen doorheengegaan. Dit schilderij komt bij mijn grootouders vandaan. Zij hadden een groentezaak op de Singel in Dordrecht. Overigens: Hij signeerde toen nog met AD Bloc van der Velden.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    18 januari 2009 19:34
    Ik kan aanbieden een schitterend schilderij van Ad Blok van de Velden op doek,
    Duinroosjes in een vaas in perfekte kwaliteit, gemonteerd in een nieuwe atelierlijst van Flippo/katwijk met linnen inleg.

    Meer info voor serieuze gegadigden natuurlijk aanwezig.
    doek ca 30 x 36, lijst 48 x 53 ca





    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/03/2009 19:31 door guus.
  • Re: Ad Blok van der Velden

    13 maart 2009 10:28
    Graag ontvang ik een foto en een prijsindicatie.
    mvg
    Anne

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.