Informatie gezocht

schilder A. Verveer

Gepost door Ed van Bommel 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • schilder A. Verveer

    22 december 2000 20:23
    Ik ben voor een kennis op zoek naar gegevens over de schilder A. Verveer. Er staan enkele Verveers in de Scheen, echter geen A.Verveer. Indien iemand iets weet van deze persoon, zijn werken of bv veilingresultaten, exposities of wat dan ook, dan verneem ik dat graag. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
  • Re: schilder A. Verveer

    10 maart 2001 08:42
    Waarschijnlijk Alchanon (ookwel Elchanon) Verveer, een van de drie broers Verveer(2de), Nieuwe Haagsche School, overleden Augustus 1896, 74 jaar oud, bekend voor zijn Scheveningsche buurtjes en inwoners.Ver weg, familie van mij.
    David Verveer, Israel
    : Ik ben voor een kennis op zoek naar gegevens over de schilder A. Verveer. Er staan enkele Verveers in de Scheen, echter geen A.Verveer. Indien iemand iets weet van deze persoon, zijn werken of bv veilingresultaten, exposities of wat dan ook, dan verneem ik dat graag. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
  • Re: schilder A. Verveer

    31 oktober 2005 19:14
    Wij zijn ruim 10 jaar geleden door vererving in het bezit gekomen van een kleine aquarel van de hand van E. Verveer. De voorstelling is srie spelende kindren op het strand met op de achtergrond een kerk (Scheveningen?) en enkele zeilen van
    (vissers) boten. Het is gesigneerd met E. Verveer.
    Elchanon Leonardus Verveer (19-4-1826 tot 24-8-1900)


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.