Informatie gezocht

Wim van Norden

Gepost door tonv 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wim van Norden

    18 juni 2008 21:11
    Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de naam Wim van Norden? Er worden verschillende geboorte- en sterfdata gebruikt. Zijn er twee Wim van Nordens? Om het nog ingewikkelder te maken circuleert in de USA de naam Virginia van Norden. Ik heb een paar foto's van haar schilderijen gezien en haar stijl en signatuur komen precies overeen met de Nederlandse van Norden......
  • Re: Wim van Norden

    12 februari 2010 18:17
    Goedenavond,

    Met belangstelling heb ik uw oproep gelezen.
    Reden is dat ik met dezelfde vraag zit naar aanleiding van een schilderij dat ik bezit, gesigneerd met Wim van Norden.

    Ik ben benieuwd of u destijds (in 2008) verder bent gekomen.

    Bij voorbaat mijn dank.

    Met vriendelijke groet,

    Ben Helmich

    Hoogland

    benhelmich@casema.nl
  • Re: Wim van Norden

    12 februari 2010 20:01
    Dag Ben,

    Nee, echt verder ben ik nooit gekomen, maar ik heb wel een vermoeden: er zijn grofweg twee stijlen te zien, eentje zoals de eerste van mijn foto's: veel schepen, havens, e.d. En een stijl waarbij huisjes aan de waterkant het onderwerp vormen. Ik heb een vermoeden, maar kan dat niet hard maken, dat de tweede groep niet uit echte van Nordens bestaat: ze komen opvallend vaak uit Duitsland en ik heb het idee (maar nogmaals, ik kan het op geen enkele manier bewijzen)dat daar een goede namaker aan het werk is. Deze schilderijen brengen ook minder op dan die uit de eerste groep.

    Ton
  • Re: Wim van Norden

    12 februari 2010 20:16
    Hartelijk dank Ton voor je snelle reactie! Erg leuk dit contact met je te hebben over Van Norden.

    Gaat het overigens bij 'de eerste groep' om de Van Norden die onder meer ook bij de Distel aardewerk etc. heeft ontworpen?

    Hoe heb je geconstateerd dat de schilderijen van groep twee vaak uit Duitsland komen?

    Hoe ligt ongeveer de waarde in groep een en twee?

    Zou jij eens naar mijn schilderij willen kijken en
    inschatten bij welke groep je dit schilderij zou plaatsen? Het is geen ' haven- noch waterkant gezicht'maar een landschap. Als je dat wil doen, kun je mij dan je email-adres geven?

    Een aantal vragen. Ik hoop dat je me hierover nader kunt informeren.

    Ik wacht je antwoord graag af.
    Vriendelijke groet,
    Ben
  • Re: Wim van Norden

    12 februari 2010 22:11
    Dag Ben,
    Mijn emailadres: veldhuis@home.nl
    Ik wil wel nader ingaan op een paar van je vragen.

    groet,

    Ton

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.