Informatie gezocht

Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    06 mei 1999 17:11
    Zoekt u informatie over een bepaalde
    schilder, of wilt u iets weten over de
    waarde van een olieverf schilderij ?
    Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    uw vragen te beantwoorden.
    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Keizersgracht 531
    Amsterdam
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    10 mei 1999 15:26
    Ik zoek informatie over schilder P.G. Vertin en eventueel een overzicht van enkele stukken
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    12 mei 1999 19:11
    : Ik zoek informatie over schilder P.G. Vertin en eventueel een overzicht van enkele stukken
    Hierbij een overzicht van veilingprijzen , rechtstreeks gecopieerd uit mijn databank, dus je moet het wel zelf ordenen.
    Wil je meer weten over Vertin zelf, dan kan je mij nogmaals een e-mail sturen naar 1,stamesko@wxs.nl
    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Keizersgracht 531
    Amsterdam (bij de Spiegelstraat)
    Vertin Pieter Gerardus
    1813-1893 Den Haag
    Stadsgezichten,
    1994h 34x25 f 18.165.- Straatje
    1995s 44x60 f 42.480.- Figuren op de kade
    1995ca 35x28 f 13.080.- Markt in stad
    1995g 35x27 f 15.070.- A.dams stadsgezicht
    1995g 37x28 f 16.878.- Dom Utrecht
    1996vm 45x35 f 17.500.- Stadsgezicht
    1996g 31x23 f 4.700.- Stadsgezicht winter
    1996c 18x24 f 10.378.-
    Fruitstal in straat
    1996n 35x27 f 15.000.- Straatje
    1996c 24x18 f 10.925.- Besneeuwde straat
    1996c 19x14 f 7.495.- Stadsgracht
    1997s 36x46 f 14.160.- Dorp en poortje
    1997s 33x27 f 30.680.- Stadsgezicht
    1997s 19x16 f 11.210.- Stadsgezicht
    1997s 24x20 f 16.520.- Gezicht op Overschie
    1997c 46x37 f 34.596.- Straatje in winter
    1997c 31x24 f 3.459.- Gracht in Alkmaar
    1997s 52x74 f 11.800.- Herberg
    1997z 24x20 f 6.250.-
    De Doelen Haarlem
    1997c 20x28 f 3.690.- Delft met veerboot
    1997g 20x27 f 10.105.- Rivierdorp
    1998s 27x21 f 10.800.- Winter Stadsscene
    1998g 28x37 f 40.800.- Bleekveld in stad
    1998c 96x80 f 17.298.- Delft Oude kerk
    1998c 66x83 f 25.370.- Brussel pact nobles
    1998s 34x24 f 8.400.- Straat met figuren
    1998h 20x15 f 7.260.- Winters straatje
    1999c 37x49 f 9.361.- Schans Maassluis
    1999c 25x20 f 29.255.-
    Haarlem St. Bavo
    1999c 25x19 f 21.063.-
    Winterse stad kindren
    1999s 37x28 f 28.800.-
    Figuren in stadje
    1999s 96x80 f 21.600.-
    Oude kerk Delft
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    23 mei 1999 22:13
    : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : schilder, of wilt u iets weten over de
    : waarde van een olieverf schilderij ?
    : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : uw vragen te beantwoorden.
    : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : Keizersgracht 531
    : Amsterdam
    Ik zoek informatie over de schilder Ïsaac israels.Ik ben in het bezit van een schilderij dat is gesigneerd met de naam van deze schilder maar ik weet niet of het wel door deze man is gemaakt.Het schilderij is op hout geschilderd en is ongeveer 80 x 60cm groot. het tafreel bestaat uit enige dames ,volgens mij ergens in parijs, die op een terras van een restaurant iets zitten te drinken.Dames met grote hoeden. Op het terras zit ook nog een man met een hoed op, en deze zit met een vrouw te praten.Ik hoop dat u mij op basis van deze gegevens iets meer kan vertellen over dit schilderij,in ieder geval of dit schilderij gemaakt kan zijn door deze schilder.
    Alvast bedankt voor de komende informatie,
    N Hameeteman
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    28 juni 1999 21:33
    Op een rommelmarkt kocht ik, in paspartous achter glas, reproductie of origineel in krijt, ik weet het niet.
    In blauw poollandschap, horizon op 1/3. midden van het doek een oosters aandoende vrouw, kijkend naar rechts, bruin van gelaatskleur. Haar hoofd is omgeven door ruimvallende en bont afgezette capuchon. Om deze capuchon is, vanuit haar nek naar links en dan naar boven en naar rechts buigen de capuchon volgend een lichte wijder wordende boog, eindigend in een witte wolven of hondenkop, die de toeschouwer aankijkt. Verder in deze boog rendieren. In de capuchon eveneens rendieren, maar ook een gezicht dan wel masker, en een mannenkop. Op haar schouder, als het ware geportretteert in haar kleed, nog een man. Rechts, tegen haar borst geleund een kind. Het kijkt je angstig dan wel vol achterdocht aan. Het gezicht van het kind is ook van bruine gelaatskleur. In de lucht 7 sterren c.q.manen, van rechts naar links om dan weer terug naar rechts te buigen. Het geheel doet surrealistisch aan. Het is getekend Susan (Susein) Scadan (Scadam / Scadon / Scadom) Boijlet (Beijlet) 1988 (1986 / 1983).
    Ik ben nu twee dagen aan het zoeken om iets van de achtergronden van dit schilderij te vinden. Ik kom er niet uit. Het werk spreekt ons echter zo aan, dat wij voorlopig geen rust zullen hebben, als we er neit achter komen.
    Misschien bent u onze rustbrenger.
    Bij voorbaat dank.
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    25 juli 1999 17:54
    : : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : : schilder, of wilt u iets weten over de
    : : waarde van een olieverf schilderij ?
    : : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : : uw vragen te beantwoorden.
    : : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : : Keizersgracht 531
    : : Amsterdam
    : Ik zoek informatie over de schilder Ïsaac israels.Ik ben in het bezit van een schilderij dat is gesigneerd met de naam van deze schilder maar ik weet niet of het wel door deze man is gemaakt.Het schilderij is op hout geschilderd en is ongeveer 80 x 60cm groot. het tafreel bestaat uit enige dames ,volgens mij ergens in parijs, die op een terras van een restaurant iets zitten te drinken.Dames met grote hoeden. Op het terras zit ook nog een man met een hoed op, en deze zit met een vrouw te praten.Ik hoop dat u mij op basis van deze gegevens iets meer kan vertellen over dit schilderij,in ieder geval of dit schilderij gemaakt kan zijn door deze schilder.
    : Alvast bedankt voor de komende informatie,
    : N Hameeteman
    Hoewel laat, toch een reactie.
    De omschrijving past geheel bij Isaac Israels, maar het feit, dat het op paneel is geschilderd, geeft alweer grote twijfels. Isaac Israels, de zoon van Jozef, is zeer veel nagemaakt, gecopieerd en vervalst. Hij woonde inderdaad enige jaren in Parijs en heeft daar vele schilderijen gemaakt. Uw omschrijving doet mij denken aan een schilderij van hem, dat pas nog op een veiling is geveild.Als u dit bericht leest, geef even een rechtstreekse e-mail terug op 1.stamesko@wxs. nl dan stuur ik u een photo van dat schilderij.
    Gerrit Heemskerk
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    25 juli 1999 17:58
    : : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : : schilder, of wilt u iets weten over de
    : : waarde van een olieverf schilderij ?
    : : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : : uw vragen te beantwoorden.
    : : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : : Keizersgracht 531
    : : Amsterdam
    : Ik zoek informatie over de schilder Ïsaac israels.Ik ben in het bezit van een schilderij dat is gesigneerd met de naam van deze schilder maar ik weet niet of het wel door deze man is gemaakt.Het schilderij is op hout geschilderd en is ongeveer 80 x 60cm groot. het tafreel bestaat uit enige dames ,volgens mij ergens in parijs, die op een terras van een restaurant iets zitten te drinken.Dames met grote hoeden. Op het terras zit ook nog een man met een hoed op, en deze zit met een vrouw te praten.Ik hoop dat u mij op basis van deze gegevens iets meer kan vertellen over dit schilderij,in ieder geval of dit schilderij gemaakt kan zijn door deze schilder.
    : Alvast bedankt voor de komende informatie,
    : N Hameeteman
    STUUR EVEN een rechstreeks e-mail naar mij:
    1.stamesko@wxs.nl
    IK stuur dan een photo retour G. Heemskerk
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    29 juli 1999 11:56
    Ik ben in het bezit van een olieverfschilderij, gesigneerd Magdalena van Zadelhoff 1928. Het betreft een landschap met een (water)molen, weerspiegelend in water, bomen(dunne populieren en berken), slootjes en een wolkenlucht. Links op de achtergrond staat ook nog een tweede molen. Formaat h60 x b80 cm. Het is geschilderd in 1928. Graag zou ik meer informatie over deze schilderes en het schilderij willen hebben.
    : uw vragen te beantwoorden.
    : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : Keizersgracht 531
    : Amsterdam
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    27 oktober 1999 15:22
    : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : schilder, of wilt u iets weten over de
    : waarde van een olieverf schilderij ?
    : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : uw vragen te beantwoorden.
    : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : Keizersgracht 531
    : Amsterdam
    Informatie over Paul Signac
  • informatie over de schrijver: Frans Cuyck van Myerop

    31 oktober 1999 16:37
    geachte meneer/mevrouw
    ik zoek informatie over de de schrijver Frans Cuyck van Myerop,ik moet namelijk voor school een werkstuk maken van een schilderij van hem (stilleven met gevogelte) en daarbij heb ik nog info over de schrijver nodig. Als u mij daarbij kunt helpen ben ik u erg dankbaar.

  • Informatie betreffende Isaac Israels

    03 november 1999 15:07
    Ik zit in 5 Atheneum en houd een verslag over de schilder Isaac Israels. Als U informatie over deze schilder heeft, zou U dit naar mij kunnen e-mailen?
    Alvast hartelijk bedankt.
    Ward Smeets.
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    03 november 1999 17:30
    Hallo en goede dag.
    Wij hebben een schilderij van Jan torrop (houtskool)het schilderij heeft de naam de mijnwerker.
    Wij hebben al overal gezocht naar informatie over torrop maar niks over de mijnwerker!
    Aleen tot er een aantal kopie's van zijn gemaakt.
    Dat van ons is het orgineel uit 1915
    met orginele lijst.
    Volgens deskundige.
    meschien kunt u ons wat wijzer maken over Jan Torrop en de mijnwerker en wat de waarde van het schilderij is.
    op afwachting van u reactie verblijf ik B.Weijsters
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    03 november 1999 17:30
    Hallo en goede dag.
    Wij hebben een schilderij van Jan torrop (houtskool)het schilderij heeft de naam de mijnwerker.
    Wij hebben al overal gezocht naar informatie over torrop maar niks over de mijnwerker!
    Aleen tot er een aantal kopie's van zijn gemaakt.
    Dat van ons is het orgineel uit 1915
    met orginele lijst.
    Volgens deskundige.
    meschien kunt u ons wat wijzer maken over Jan Torrop en de mijnwerker en wat de waarde van het schilderij is.
    op afwachting van u reactie verblijf ik B.Weijsters
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    13 november 1999 18:47
    : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : schilder, of wilt u iets weten over de
    : waarde van een olieverf schilderij ?
    : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : uw vragen te beantwoorden.
    : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : Keizersgracht 531
    : Amsterdam
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    16 november 1999 19:30
    : : : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : : : schilder, of wilt u iets weten over de
    : : : waarde van een olieverf schilderij ?
    : : : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : : : uw vragen te beantwoorden.
    : : : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : : : Keizersgracht 531
    : : : Amsterdam
    : : Ik zoek informatie over de schilder Ïsaac israels.
    ik ben bezig met een werkstuk over Rotterdam van het vak tekenen. Wij zijn naar de kunsthal geweest en naar boyman-van beuningen. daarom zou ik graag meer informatie willen over isaac isreals en over het hollands clasischisme.
    : : Alvast bedankt voor de komende informatie,
    : : N Hameeteman

  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    28 november 1999 15:33
    Graag wil ik wat info over de volgens mij nederlandse of belgische schilder :
    Frans Schootman
    ,, Schomman
    ,, Schooman
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    28 november 1999 15:46
    : Graag wil ik wat info over de volgens mij nederlandse of belgische schilder :
    : Frans Schootman
    : ,, Schomman
    : ,, Schooman
    Ik heb een schilderij mat daarop een hoofd van een ?edelman c.q. zakenman met een ketting om zijn hals over zijn gewaad met daaraan een medaille
    o.i.d. geschilderd in ruwe kwaststreek maar toch ook weer kleine details in donkere bruine mooie kleuren.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.