Informatie gezocht

Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Informatie betreffende Isaac Israels

    29 november 1999 10:26
    : Ik zit in 5 Atheneum en houd een verslag over de schilder Isaac Israels. Als U informatie over deze schilder heeft, zou U dit naar mij kunnen e-mailen?
    : Alvast hartelijk bedankt.
    : Ward Smeets.
    Hiervoor moet ik je verwijzen naar de Openbare Bibliotheken, of de boekhandel, want hierover zijn diverse boeken geschreven.
  • jan toorop

    08 december 1999 23:19
    wij hebben al een reactie ontvangen em willen het nog wat toelichten.
    of ons schilderij orgineel is is ons niet zeker, we willen een second opinie hebben. waar kunnen wij terecht met dit schilderij?? om het te laten taxeren en wat zijn de kosten daarvan?
    Het is al eens getaxeert geworden door een taxateur uit belgie die ons vertelde dat het een orgineel exemplaar is. Helaas zijn wij het kontact met die meneer verloren en willen het nu opnieuw laten taxeren.
    alvast bedankt voor de info.
    vriendelijke groeten B Weijsters.
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    12 december 1999 21:35
    Ik ben in het bezit van een schilderij van "J. Korpershoek". Het is een schilderij van "kniertje". Ik zou graag willen weten of dit schilderij nog iets waard is, en zo ja hoeveel.
    Alvast bedankt
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    16 december 1999 14:39
    Ik ben op zoek naar de schilder Rits van Kooten, van wie ik uit erfenis een schilderij heb uit 1956. Hij komt oorspronkelijk uit de buurt van Arnhem. In die buurt schilderde hij ondermeer steenfabrieken aan de Rijn.
    Misschien kunt u mij verder helpen.
    Alvst mijn dank, vr.gr.Gerrit Tinholt.
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    18 december 1999 17:33
    : Ik ben op zoek naar de schilder Rits van Kooten, van wie ik uit erfenis een schilderij heb uit 1956. Hij komt oorspronkelijk uit de buurt van Arnhem. In die buurt schilderde hij ondermeer steenfabrieken aan de Rijn.
    : Misschien kunt u mij verder helpen.
    : Alvst mijn dank, vr.gr.Gerrit Tinholt.
    ---
    ---
    Jacob Ritske van Kooten geb. 1941 in Lochem. Woonde en werkte in Antwerpen, Lissabon, Parijs, Arnhem. Leerling Intituut Antwerpen.
    Van beroep Architect, en Kunstschilder. Kunstrichting hard-edge en pop-art. Lid BBK A'dam.
    Gerrit Heemskerk
    Keizersgracht 531
    Amsterdam (bij Spiegelstraat)
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    18 december 1999 17:37
    : Ik ben in het bezit van een schilderij van "J. Korpershoek". Het is een schilderij van "kniertje". Ik zou graag willen weten of dit schilderij nog iets waard is, en zo ja hoeveel.
    : Alvast bedankt
    ---
    ---
    Martinus Johannes Korpershoek
    1880-1935 Rotterdam-Amsterdam
    Schilderde voornamelijk portretten en maakte een bekende kopie van de nachtwacht van Rembrandt.
    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Keizersgracht 531
    Amsterdam (bij Spiegelstraat)
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    03 januari 2000 14:16
    wij zoeken informatie over de volgende schilder: M de Wekker en tevens over J.E Rodenburg met vriendelijke groet Familie Van Steeg
  • Re: Informatie schilder eeuw

    05 januari 2000 17:52
    :Ik zoek informatie over de schilder Isaac Israels, in de plaatselijke bibliotheek was over hem niets te vinden, ik zou het op prijs stellen wanneer u enige informatie over deze impressionist kunt vinden en naar mij kunt
    e-mailen.
    met hartelijke groet
    MATTHIJS JASPERSE
  • Re: Informatie over israels

    05 januari 2000 17:52
    :Ik zoek informatie over de schilder Isaac Israels, in de plaatselijke bibliotheek was over hem niets te vinden, ik zou het op prijs stellen wanneer u enige informatie over deze impressionist kunt vinden en naar mij kunt
    e-mailen.
    met hartelijke groet
    MATTHIJS JASPERSE
  • Re: Informatie over de impressionist Israels

    05 januari 2000 17:53
    :Ik zoek informatie over de schilder Isaac Israels, in de plaatselijke bibliotheek was over hem niets te vinden, ik zou het op prijs stellen wanneer u enige informatie over deze impressionist kunt vinden en naar mij kunt
    e-mailen.
    met hartelijke groet
    MATTHIJS JASPERSE
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    08 januari 2000 11:16
    : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : schilder, of wilt u iets weten over de
    : waarde van een olieverf schilderij ?
    : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : uw vragen te beantwoorden.
    : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : Keizersgracht 531
    : Amsterdam
    Ik zou graag info ontvangen over kunst uit de 20ste eeuw.
    bij voorbaat dank.
  • Re: Informatie over de impressionist Israels

    13 januari 2000 16:33
    : :Ik zoek informatie over de schilder Isaac Israels, in de plaatselijke bibliotheek was over hem niets te vinden, ik zou het op prijs stellen wanneer u enige informatie over deze impressionist kunt vinden en naar mij kunt
    : e-mailen.
    : met hartelijke groet
    : MATTHIJS JASPERSE
    ---
    ---
    De in Amsterdam geboren Isaac Israels was leerling van zijn vader Josef. Hij volgt zijn opleiding in Den Haag. In het begin bestaat zijn werk uit damesportretten, processiestukken en militaire onderwerpen. Al vroeg bleek zijn voorkeur voor mensen in actie, en daarmee boekt hij veel succes zoals bij deelname in 1884 in Brussel bij Les XX.
    Zijn interesse in het gewone leven is ingegeven door wat hij op de salons in Parijs zag en door de lectuur van Emile Zola en de kritieken van J.K. Huijsmans. In 1887 verruilde Israels Den Haag voor Amsterdam, waar de tachtigers en de impressionisten furore maakten. Met George Breitner raakt hij zozeer bevriend, dat zij samen een atelier deelden en soms naar hetzelfde model werkten. In Amsterdam vond hij in het straatleven volop onderwerpen. In het midden van de jaren 90 begint hij op de grachten en de pleinen en plein air te schilderen, los en vlot met lichte kleuren: dagmeisjes, voorbijgangers, en kinderen.
    Maar ook werkt hij bij het modehuis Hirsch en schildert daar de modinettes. Zomers trekt hij naar Scheveningen waar hij het strandleven vastlegt. Ook Parijs van 1904 tot 1913 en Londen vormen zijn werkterrein. En in 120-1921 trekt hij naar Java en Bali., waar hij veel indonesische portretten en figuren schildert.
    Isaac Israels is Nederlands meest beroemde impressionist.
    De waarde van zijn schilderijen varieert van fl. 50.000.-- tot fl. 500.000.--en hoger.
    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Keizersgracht 531
    Amsterdam (bij Spiegelstr.)
  • Re: Informatie betreffende Isaac Israels

    13 januari 2000 16:35
    : Ik zit in 5 Atheneum en houd een verslag over de schilder Isaac Israels. Als U informatie over deze schilder heeft, zou U dit naar mij kunnen e-mailen?
    : Alvast hartelijk bedankt.
    : Ward Smeets.
    ----
    ----
    De in Amsterdam geboren Isaac Israels was leerling van zijn vader Josef. Hij volgt zijn opleiding in Den Haag. In het begin bestaat zijn werk uit damesportretten, processiestukken en militaire onderwerpen. Al vroeg bleek zijn voorkeur voor mensen in actie, en daarmee boekt hij veel succes zoals bij deelname in 1884 in Brussel bij Les XX.
    Zijn interesse in het gewone leven is ingegeven door wat hij op de salons in Parijs zag en door de lectuur van Emile Zola en de kritieken van J.K. Huijsmans. In 1887 verruilde Israels Den Haag voor Amsterdam, waar de tachtigers en de impressionisten furore maakten. Met George Breitner raakt hij zozeer bevriend, dat zij samen een atelier deelden en soms naar hetzelfde model werkten. In Amsterdam vond hij in het straatleven volop onderwerpen. In het midden van de jaren 90 begint hij op de grachten en de pleinen en plein air te schilderen, los en vlot met lichte kleuren: dagmeisjes, voorbijgangers, en kinderen.
    Maar ook werkt hij bij het modehuis Hirsch en schildert daar de modinettes. Zomers trekt hij naar Scheveningen waar hij het strandleven vastlegt. Ook Parijs van 1904 tot 1913 en Londen vormen zijn werkterrein. En in 120-1921 trekt hij naar Java en Bali., waar hij veel indonesische portretten en figuren schildert.
    Isaac Israels is Nederlands meest beroemde impressionist.
    De waarde van zijn schilderijen varieert van fl. 50.000.-- tot fl. 500.000.--en hoger.
    Gerrit Heemskerk
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    17 januari 2000 21:34
    :Ik Zoek informatie over schilders met de naam Van Vugt die aan het hof van Louis Napoleon en koning Willem I en II werkzaam waren (van Vugt met een G en niet met CH) Kunt u mij verder helpen? Alvast bedankt
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    30 januari 2000 11:05
    : :Ik Zoek informatie over schilders met de naam Van Vugt die aan het hof van Louis Napoleon en koning Willem I en II werkzaam waren (van Vugt met een G en niet met CH) Kunt u mij verder helpen? Alvast bedankt
    ----
    In de Lexicon van P. Scheen staat:
    Willem Frederik van Vugt 1822-1861
    De schilder was tevens meubelbewaarder bij Willem III.
    In het boek van Mevr. Marius over 19de eeuwse schilders staat niets.
    Ook op veilingen is de laatste 10 jaar geen Vugt voorgekomen.
    Helaas kan ik je niet helpen.
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    14 maart 2000 19:30
    : Zoekt u informatie over een bepaalde
    : schilder: H Huijvenaar schelpenvissers 1959
    : waarde van een olieverf schilderij :f. ........
    : Stuur ons een e-mail en wij doen ons best
    : uw vragen te beantwoorden.
    : Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    : Keizersgracht 531
    : Amsterdam
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    18 maart 2000 17:07
    : Ik zoek informatie over schilder P.G. Vertin en eventueel een overzicht van enkele stukken
  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    28 maart 2000 15:03
    Gravure van Peder Monsted, genaamd
    "Sommermorgen" afm.800x500mm
    Er onder staat Fritz Grandt kunsterlag Berlin,registerd P.Monsted ( Pinsel)
    Gaarne informatie hierover

  • Re: Informatie schilders 19de en 20ste eeuw

    29 maart 2000 15:51
    Ik zou gaarne nadere informatie hebben over de volgende schilderijen:
    J.van Lingen
    H.Welther
    H(?) of Jl' Neuhof

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.