Informatie gezocht

cor van der zwalm

Gepost door wimvanderhoeven 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • cor van der zwalm

    26 november 2008 23:07
    Mijne Heren.
    ik ben in het bezit van een schilderij van Cor van der Zwalm.Het schilderij stelt het interieur van een kerk voor met een lopend biddend vrouwtje.
    kent U het schilderij en wie is cor van der Zwalm
  • Re: cor van der zwalm

    16 december 2008 13:23
    Ik heb zelf twee Van der Zwalms.
    Vooral een havenschilder. Deed ook muurschilderngen in Rotterdam.
    Een bekend schilderij dat door Hotel New Yrk in rotterdam nog een tijd als ansichtkaart is verkocht gaat over et vertrek van een odeaanstomer van de Holland Amerika Lijn op de Nieuwe Maas voor het Rotterdamse hoofdkantoor.
    het Rotterdams scheepvaartmuseum heeft wat tekeningen van hem. Het Amsterdamse museum eveneens.
    Nadere informatie is ook te vinden via:

    [www.puffins.nl]


    Vriendelijke groet,


    Rob Hagendijk
  • Re: cor van der zwalm

    10 november 2010 12:40
    ik ben in het bezit van een schilderij van c. vd zwalm. vermoedelijk geschilderd vanaf de westerkade/parkkade te rotterdam met als achtergrond het hoofdkantoor van de holland amerika lijn met daarvoor een aangemeerd passasierschip met twee schoorstenen.verder is er te zien. de maasbrugge, noordereiland, de hefbrug, ingang maashaven/rijnhaven, tweede kath.haven met een vrij groote driemaster aangemeerd.verder ben ik in het bezit van een schilderij van de zelfde schilder met het stadsgezicht van de oude binnenrotte met het oude spoorweg viaduct te rotterdam.

    gaarne reactie naar e-mail adres
    c.van.der.meer@live.nl

    bedankt




    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/11/2010 17:23 door cees68.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.