Informatie gezocht

schilder TH.v. Lent

Gepost door THEO20 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • schilder TH.v. Lent

    31 januari 2009 13:21
    Ik heb een schilderij in bezit vaan een afbeelding van een molen.
    geschilderd door Th.v.Lent
    Wie is Th.v. lent.
    Wie heeft hier informatie over?
  • Re: schilder TH.v. Lent

    12 december 2009 20:53
    Beste Theo,
    Mijn vader heeft 2 schilderijen in bezit, getekend met v.Lent, ws dezelfde schilder als waar jij dat schilderij van hebt. Is die van jou geschilderd op soort hardboard? 1 van de schilderijen heeft bijna dezelfde omlijsting als die van jou.

    gr a.wielinga
  • Re: schilder TH.v. Lent

    14 december 2009 13:42
    Wij hebben 2 schilderijen van hem in bezit waaronder de molen, dit is een Overschiese molen.\het 2e schilderij is een boererijtje aan een slootje.
    De schilderijen zijn inderdaad op iets wat lijkt op hardboard geschilderd.
    Wij vermoeden dat het een amateurschilderis/was die uit Overswchie komt.
    De schilderijen waren het eigendom van mijn schoonouders die het schilderij vermoedelijk hebben laten maken, daar mijn schoonmoeder daar in heeft gewoond.
    Is jouw vader toevallig ook uit Overschie afkomstig?
  • Re: schilder TH.v. Lent

    14 december 2009 21:00
    Nee, mijn ouders hebben ze gekregen uit een erfenis van een vrouw die 97 is geworden, waar mijn moeder altijd kwam. Dit is ongeveer 3 jaar geleden geweest. Mijn vader weet nog wel dat zij ze van haar vader heeft gekregen en die was al op vroege leeftijd overleden. Dit moet volgens mijn vader ongeveer 50 jaar geleden zijn. Ik zal eens vragen aan hem of hij weet of ze origineel uit rotterdam kwam. Helaas kan ik dit niet meer aan m'n moeder vragen, die is vorig jaar overleden. Die had het zeker geweten. Ik zal eens kijken of ik er foto's van kan maken en op het net kan zetten. Mijn vader wil de schilderijen het liefst verkopen. Het zijn trouwens 2 schilderijen met een boerderij erop. De ene met een molen erbij, de andere met een dorpje erachter.
    gr andré
  • Re: schilder TH.v. Lent

    02 januari 2012 21:23
    Hallo,

    Ik heb onlangs twee schilderijen gekregen die indertijd het eigendom waren van mijn opa (kralingen, Rotterdam).
    Ik herinner mij de doeken v.a. de mid jaren 60.

    Het betreft 2 schilderijen ondertekend door: "v Lent"
    Beide schilderijen zijn geschilderd op een soort hardboard en hebben exact dezelfde (goudkleurige) lijst.

    Het betreft:
    - 1x een boerderij met sloten e.d. in een duidelijk winters landschap. en:
    - 1x een 2 boerderijen c.q. woonhuizen aan het water met daartussen een molen met in de verte een dorp/kerk in wat lijkt een herfstlandschap.

    Wie heeft er meer informatie over de schilder (wellicht niet TH ??) en / of de schilderijen.

    Met vriendelijke groet

    Hans



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2012 21:33 door J,A, Bakker.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.