Informatie gezocht

wie weet van wie deze aquarel is??

Gepost door ingrid84 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie weet van wie deze aquarel is??

    27 juni 2009 15:29
    Hallo,

    Ik heb 3 jaar geleden dit schilderij van mijn oma gekregen. Mijn oma weet er helaas niks meer over te vertellen en ik ben dus op internet op zoek gegaan. Ik weet niet waar ik moet zoeken omdat ik de naam van de schilder niet kan ontcijferen.
    Het is een aquareltekening en zit nog in de originele lijst. Staat verder geen stempel of iets dergelijks op.
    Wie kan mij wat vertellen van de achtergrond van dit schilderij? wie was de schilder? waar staan de molens? en heeft het enige waarde?

    Ik heb meer foto's. Ik kan ze altijd toe mailen.
    Alvast bedankt!

  • Re: wie weet van wie deze aquarel is??

    28 juni 2009 19:32
    Ik kan door de lichtspiegeling het signatuur niet goed lezen, maar misschien staat er B. Kennedy?

    Bertus KENNEDY 1907 Mijdrecht - 1968 Den Haag
  • Re: wie weet van wie deze aquarel is??

    29 juni 2009 20:40
    Dank je wel voor de tip, helaas heb ik meerdere foto's geprobeerd te maken, allemaal met spiegeling. Waar kan ik informatie over hem vinden?
  • Re: wie weet van wie deze aquarel is??

    29 juni 2009 21:19
    In de Scheen (lexicon) staat:
    Bertus KENNEDIJ geboren op 18 juni 1907 te Mijdrecht.
    Sinds jaren werkzaam in Den Haag.
    Was Huisschilder en kunstschilder.
    Overleden in Den Haag in 1968.

    That's all.

    Zijn werken (zelden op veilingen aangeboden)hebben volgens mij tot nu toe niet al te hoge prijzen (+/- €100) gerealiseerd.

    Meer kan ik niet vinden Ingrid.

    Mvg Martin.
  • Re: wie weet van wie deze aquarel is??

    29 juni 2009 21:25
    In ieder geval bedankt Martin
  • Re: wie weet van wie deze aquarel is??

    22 februari 2012 19:16
    Ik heb ook een schilderij van B.Kennedy, het is al jaren in onze familie en ook op ons schilderij staan molens, waarschijnlijk bij Kinderdijk?
    Kom graag in contact met mensen die ook een schilderij van Kennedy hebben.
  • Re: wie weet van wie deze aquarel is??

    08 april 2013 17:55
    ik heb vandaag een schilerij van zolder gehaald dat denk ik ook van kennedy is. een zeer somber getint groot schilderij dat bijna spiegelbeeld is van het schilderij hierboven, dat ik in dit forum zag. opmerkelijke gelijkenis.
    Het is daarom ook wel opvallend, omdat mij schlderij de gloomy atmosfeer heeft van armoede en zwoegen. veel blauw en grijs.
    het is heaas zwaar beschadigd en ik weet niet of het de moeite loont om het te restaureren, maar het fascineert me wel.
    opvallend is de manier van het schilderen van de molenwieken alsof de man geen diee van perspectief had. hij doet het gewoon zo.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.