Informatie gezocht

Wie kan mij hier meer over vertellen? Schilderij 1859

Gepost door Johan132 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kan mij hier meer over vertellen? Schilderij 1859

    05 juli 2009 14:18
    Ik ben in het bezit van de oud schilderij;binnenmaat br. 91 cm en hoog 69 cm.Een landschap met op de achtergrond een dorp of klooster, geschilderd op 3 houten panelen.
    Gesigneerd; l.o. bovenaan het eerste paneel met de naam P.Christ 1859.
    Zit in een zeer mooie oude omlijsting.

    Mijn vader heeft dit schilderij voor de tweede wereldoorlog gekocht.

    Wie kan mij meer vertellen over de schilder en wat zou een prijsindicatie kunnen zijn?
  • Re: Wie kan mij hier meer over vertellen? Schilderij 1859

    07 juli 2009 14:35
    Het zou van Pieter Caspar CHRIST 1822-1888 Nijmegen-Arnhem kunnen zijn.

    Schilder van romantische stadsgezichten en landschappen in de trant van zijn vader en leermeester J.F. Christ.
    Hij woonde en werkte aan de zuidelijke Veluwezoom: eerst in Nijmegen daarna in Arnhem. Naar de mode van die tijd maakte hij ook verschillende reizen langs de Rijn.
    Hij werkte zo nu en dan samen met Wouterus Verschuur.

    Musea: Gemeentemuseum in Arnhem en het Gemeentemuseum in Nijmegen.
  • Re: Wie kan mij hier meer over vertellen? Schilderij 1859

    07 juli 2009 16:40
    Dag Martin65,

    bedankt voor je reactie.
    Inderdaad heb ik lang geleden gedacht dat het landschap(schilderij)in de omgeving van Arnhem of Nijmegen gemaakt moet zijn.
    Heb jij enig idee wat de prijsindicatie van het schilderij is?
    Of zou ik contact moeten opnemen met de Gemeente musea van Arnhem of Nijmegen?
    Met vriendelijke groet,
    Johan132
  • Re: Wie kan mij hier meer over vertellen? Schilderij 1859

    07 juli 2009 21:46
    Het kan best wel eens meer dan €2.500,- zijn, maar zonder duidelijke foto ook v/d achterzijde kan ik niets zeggen Johan132.

    Mvg Martin.


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.