Informatie gezocht

Heinrich Hoffmann - hoe zie ik of dit fake of echt is?

Gepost door sperwer 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Heinrich Hoffmann - hoe zie ik of dit fake of echt is?

    09 juli 2009 16:55
    Beste,

    Ik ben een appartementje aan het inrichten en was op zoek naar mooie oude kaders waar ik eigen prenten in wou hangen.
    Hiervoor heb ik een schilderij met een mooie eiken kader (zwaar) gekocht in de kringloopwinkel met een bijbeltafereel.

    De prent vond ik toch mooi en heb ik eruit gehaald, en in de keuken opgehangen.

    Ondertussen was ik nieuwsgierig geworden en was ik benieuwd wie dit heeft geschilderd. rechtsbeneden vond ik dat de schilder Hofmann was. Een zoektocht op het internet levert me het resultaat op dat het schilderij van Heinrich Hofmann is en 'Jesus in de tempel' is.

    Maar hoe weet ik nu of ik een dikke fout heb begaan door deze prent uit het schilderij te halen, of of dit gewoon een waardeloze kopieversie is?

    Het papier (en de kader) waarop de prent stond was oud en in perkamentvorm. Ik voel geen reliƫf op de prent, is dit een teken dat het gewoon een kopie is? Ik heb geen andere vermelding op het werk gespot.

    Kan iemand met meer ervaring hiervoor een tip geven, want ik en ondertussen wel nieuwsgierig of dit nu een kopij is (en hoe ik kan weten hoe oud,..).

    Alvast bedankt!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.