Informatie gezocht

J. Verheyen

Gepost door F Julsing 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • J. Verheyen

    F Julsing
    11 maart 2001 20:12
    Kan iemand mij iets vertellen over de schilder J. Verheyen. Ik heb in mijn bezit gekregen een olieverf van deze schilder, voorstellende bomschuiten op het strand en op zee, 58x89cm op een houten paneel.
  • antwoord

    13 maart 2001 20:10
    : Kan iemand mij iets vertellen over de schilder J. Verheyen. Ik heb in mijn bezit gekregen een olieverf van deze schilder, voorstellende bomschuiten op het strand en op zee, 58x89cm op een houten paneel.
    ---
    ---J. Verheijen.
    Bomschuiten op het strand, zeer pastueus, dik in de verf, mooi ornamentenlijst, vaak redelijk voormaat. Je ziet ze vaak op veilingen. Splinternieuw, meestal deels kopieen van Mesdag of Munthe.
    Maar goede kwaliteit.
    Prijzen rond de fl. 1.000.-, in afslag.
    Enigszins impressionistisch.
    De naam Verheijen is niet de naam van de schilder, ook geen pseudoniem maar een verzonnen naam, want dezelfde penseelvoerder brengt ook andere schilderijen onder andere naam op veilingen in. De waarde is
    wat u er voor betaalde.
    G.H.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.