Informatie gezocht

Schilderij van J.Maes bij ons in de gang

Gepost door straffehond 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderij van J.Maes bij ons in de gang

    02 januari 2010 22:22
    Hallo,

    Al ongeveer
    15 jaar hing het schilderij bij mijn Oma in de woonkamer. Het stelt een landschap voor met aan de linkerkant wat bomen, in het midden van het schilderij een rivier en aan de rechterkant een dorpje. Over de rivier is een stenen brugje.
    Toen zij verhuisde, ging het schilderij mee, en hangt nu in de gang. Wij zijn bij haar in komen trekken, en ik vraag me al sinds het ding bij ons in de gang hangt af wie die schilder nou was.

    Ik heb dus wat gegoogled, maar dat heeft alleen maar de namen van Jacques Maes en Jan Maes opgeleverd.

    Ik vraag me af of jullie kunstexperts bij het horen van deze naam een belletje doet rinkelen. Kent iemand deze schilder? Als jullie willen maak ik wel een meer gedetailleerde beschrijving. Ik kan ook een foto bijvoegen.

    Met vriendelijke groet,

    Mike Terpstra

    PS Mijn Oma woonde in Rijckholt. Misschien hebben jullie hier iets aan.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.