Informatie gezocht

Schilderij gesigneerd met H.L.

Gepost door Aukjes86 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij gesigneerd met H.L.

    16 januari 2010 20:07
    Hallo,

    Ik heb onlangs een schilderij gekregen van een soort heide/boslandschap met een klein riviertje erop. Het schilderij is gesigneerd met HL. Boven de horizontale poot van de L zit een streepje en onder de L ook... Nu vroeg ik me af wie deze schilder is. Iemand een idee.
  • Re: Schilderij gesigneerd met H.L.

    28 januari 2010 15:48
    Hallo,

    Weet u ongeveer hoe oud het schilderij is?
    En heeft u ook al aan de achterkant van het schilderij gekeken? Soms zijn daar ook aanwijzingen te vinden.

    www.KunstVoorInHuis.nl
  • Re: Schilderij gesigneerd met H.L.

    28 januari 2010 16:40
    Aan de achterkant is niets te zien helaas, en ik vermoed dat het schilderij ongeveer 80 jaar oud is, maar er staan geen mensen of voorwerpen op zodat je t beter in kan schatten.
  • Re: Schilderij gesigneerd met H.L.

    12 november 2019 19:03
    Goedenavond,

    Mijn ouders hebben een schilderij ontvangen van een oom, met (denk ik) dezelfde handtekening (zie bijlage).

    Weet dat het een longshot is, aangezien deze vraag jarenlang terug is gesteld. Maaaar, weten jullie wie deze schilder is?

    Hoor het graag.
  • Re: Schilderij gesigneerd met H.L.

    13 november 2019 16:46
    zie wel een vingerafdruk dus misschien via die weg eens proberen,of
    een foto van het gehele schilderij en de achterkant is het doek of board
    nietjes of spijkers , vormspieraam pfffff
    zo maar een ideetje hoor maakt het voor ons ietsjes makkelijker
  • Re: Schilderij gesigneerd met H.L.

    13 november 2019 17:34
    Ja maar Mark, misschien laten zulke mensen hun huis ook zo taxeren, met alleen een foto van de voordeurknop.
  • Re: Schilderij gesigneerd met H.L.

    14 november 2019 07:58
    kijk eens bij Huib Cox zg slaapkamerkunst
  • Re: Schilderij gesigneerd met H.L.

    14 november 2019 09:31
    Het is een overduidelijk product van de grote schildersfamilie Cox. Is al veel over geschreven op Museumserver. Ze zijn bekend door dit soort pastellen en olieverven van de Plasmolenkolonie en signeren vaak met die onleesbare C.

    www.stichtingjacquesvanmourik.nl].

    Qua waarde kunnen ze anno 2019 in de Kliko: [www.marktplaats.nl]

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.