Informatie gezocht

Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

Gepost door Jeroenc 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    19 februari 2016 18:25
    Hallo,

    Ik vandaag twee ingeschilderde etsen gekocht. Leuke oude komische etsen van een vrouw op paard. Kan echter de naam van de maker - in de plaat - niet helemaal lezen. Gaat er bij iemand een belletje rinkelen?
    De achternaam lijkt op iets van Brong....maar ik kan het mis hebben.

    Op de achterkant staat een drukstempel. Misschien dat het iets kan zeggen over de ouderdom van het papier en daarmee de zoektocht iets makkelijker maakt.

    mvg
    Jeroen
  • Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    20 februari 2016 15:35
    Ik kom er niet uit. En dat ligt aan de scherpte van de foto. De achternaam lijkt Brons te luiden, maar een voornaam kan ik er niet uit halen. Daarom graag een scherpere van de signatuur. Het stempel zal een verzamelaarsstempel zijn. Dat is bij Lugt* te identificeren, maar we schieten er niets mee op. Is hoogstens bij verkoop een positief punt. Kan trouwens ook een museumstempel zijn: vroeger verkochten musea ook grafiek, vooral in Frankrijk. Prachtige ets! Maar ingeschilderd? Dat geloof ik niet. Een extra drukgang wit misschien.

    * [www.marquesdecollections.fr]
  • Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    20 februari 2016 16:09
    Dank je wel. Ik heb mijn best gedaan om de handtekening iets scherper te krijgen. Ik heb ook even de andere ets toegevoegd (ik heb er twee gekocht met dezelfde handtekening.
    Een verzamelaarsstempel? Ha, zou kunnen. Ik dacht zelf eerst aan een stempel om het papiersoort mee te duiden.


    Mvg
    Jeroen



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2016 16:20 door Jeroenc.
  • Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    20 februari 2016 16:56
    Sorry, ik kom er nog steeds niet uit. De naam wordt meestal met potlood onder de afdruk gezet, maar deze is op de etsplaat gezet en moest dus in spiegelschrift worden gekrast.
  • Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    20 februari 2016 16:58
    Ik zat zelf in de richting van salomon....:-)

    Enig idee wat de waarde kan zijn van dit werkje?

    mvg
    Jeroen
  • Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    27 februari 2016 15:37
    Hallo,

    Ik heb nu de signatuur gespiegeld...zowel horizontaal als verticaal. Kan je nu misschien meer ontwaren?

    mvg
    Jeroen
  • Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    27 februari 2016 16:04
    Had ik ook al gedaan. Helaas is de achternaam niet duidelijk, al zal hij wel Bruin betekenen: Brown, Braun, Bruin, Bruun etc. En al die namen zijn ook nog eens heel algemeen.
  • Re: Hoe heet deze etser...Solomon Brong??

    27 februari 2016 16:26
    Tja, ik kon er ook niet echt iets van maken. Zou ik zo vrij mogen zijn te vragen wat ongeveer te geschatte waarde is van dergelijk werk?

    mvg
    Jeroen

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.