Informatie gezocht

Huib Daniels

Gepost door willibrordus 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Huib Daniels

    27 september 2010 11:02
    Heeft iemand een idee wie de kunstschilder Huib Daniels is?
    Ben erg gecharmeerd van zijn schilderkunst!
  • Re: Huib Daniels

    28 september 2010 11:37
    Dank voor uw antwoord.
    Hebt u nog meerdere gegevens: geboortedatum, plaats,eventueel overlijdensdatum, waar zijn schildersopleiding gevolgd etc.
  • Re: Huib Daniels

    28 september 2010 13:24
    huib daniëls 20ste eeuwse schilder,verder weinig
    bekend.
    op veilingen duiken zijn werken regelmatig op.
    waarschijnlijk schilderde hij voor toeristen op het strand.
    lijkt op de stijl van louis soonius 1883-1956.
  • Re: Huib Daniels

    28 september 2010 15:14
    Wederom dank.
    Weer iets meer aan info, maar het stemt mij nog niet geheel tevreden.
    Ik blijf nieuwsgierig en het kriebelt een beetje dat er niet meer over deze kunstenaar bekend is.
    Heb zelf ook al een aantal boeken doorgeworstelt maar kan er niets over vinden.
    Ik sta open voor nog meer info!
  • Re: Huib Daniels

    28 september 2010 21:37
    Dit komt uit de kunstkoopindex. Ik zou eigenlijk iedereen aanraden hier een abonnement op te nemen voor een paar tientjes per jaar een schat van info.


    Er klopt iets niet met deze naam.
    Allereerst lijken de werken van deze “Daniels” wel heel erg veel op de Strandgezichten van Joop van Leeuwen en in wat mindere mate op die van Niek van der Plas en A C van Noort.
    Verder gaan meer dan geruchten dat de met Daniëls, J Daniëls of H Daniëls gesigneerde werken in werkelijkheid in het Verre Oosten worden gemaakt en dat de heer Daniëls - ondanks de zo vertrouwd klinkende Hollandse naam - een volledig gefingeerde persoon is.
    De vermelding in de diverse catalogi van meerdere veilingbedrijven ondersteunt deze geruchten. Zelden of nooit zijn er duidelijke vermeldingen dat Daniëls het werk gesigneerd heeft en nooit worden er jaartallen of andere gegevens vermeld.
    Een bezoek van ons aan het Rijksinsituut voor Kunsthistorische Documentatie in Den Haag in Mei 2009, bracht aan het licht dat er van deze Daniëls niets bekend is.
  • Re: Huib Daniels

    25 februari 2011 01:09
    hallo willibrordus,

    Huib Daniels is geen bestaande schilder. ik kreeg eens zo'n vrolijk werkje van mijn buurvrouw cadeau. toen ik het hier in diemen bij de eland wilde verkopen moest men lachen. schijnen op grote schaal in china in opdracht geschilderde werkjes te zijn. deze worden in nederland voorzien van een hollands klinkende naam , Huib Daniels. Soms stempelt men deze werkjes. je merkt al ik werd er niet vrolijk van. het is rotzooi, voorzien van valse, fictieve signaturen.
    een maat uit delft vertelde dat ene [weggejorist] ermee rommelt en ze verspreidt. Schijnt ook te rommelen met Renard,Niek van der Plas en laat veel naschilderen om mensen te bedonderen. We zijn er dus beiden ingevlogen.

    Karel






    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2011 17:10 door admin.
  • Re: Huib Daniels

    25 februari 2011 02:22
    Hallo Robver,

    Huib Daniëls is inderdaad gefingeerd.
    Niet bestaande signatuur wordt op nieuw, in Azië geschilderde werkjes gezet. Ze schijnen ook wel eens aan de achterzijde ''exclusief'' te zijn gemaakt met een soort atelierstempel. Ook nep.
    Kennis uit Delft vertelde dat [weggejorist] er achter zit. Hij schijnt achter de schermen veel te doen in nageschilderd en vervalst werk. Dergelijke lieden ontnemen ons de mogelijkheid om van kunst te genieten. De ''Huib Daniels'' die ik cadeau kreeg heb ik uiteindelijk maar in de kachel verbrand. Dan bezorg ik een ander geen slecht gevoel. Valse kunst irriteert en doet pijn. Bedriegers moet men straffen.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/06/2011 17:10 door admin.
  • Re: Huib Daniels

    25 maart 2011 02:12
    Hallo willibrordus,
    Eindelijk dat iemand hierover een vraag steld!!
    De heren Rob en Karel hebben gelijk,ze worden
    gemaakt in China en met een hollandse naam gesigneerd, (met de naam whoe of ching brengen ze een fraktie op wat het opbracht en nog steeds opbrengen).Ik heb met nog een persoon dit aan de kaak gesteld en tot 3 keer toe aan willen geven bij
    de politie.hierbij tot m,n verbazing geen gehoor gekregen.Dan maar de veilingen aangeschreven hierover.Bracht beroering maar na enige maanden werden ze weer aan geboden voor verkoop(moet niet kunnen).Ik reageer in eigen persoon omdat m,n naam hier genoemd is.Kon het niet laten te reageren.
    LET OP,niet alleen daniels komt uit China ,maar het werk van o.a
    van der Plas , Van Noort en zelfs mijn werk wordt vervals vanuit China.
    Daar mijn werken uit het verleden worden door vervalst naar L Soonius (mijn signatuur eraf en ander signatuur erop door derde )let ik op dit soort praktijken!Zie voor vergelijking van m,n werk
    www.dawfineart.com >JJH van Leeuwen<
    Met vriendelijke groet,Joop


Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.