Informatie gezocht

Onbekende schilder

Gepost door pedorie 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Onbekende schilder

    28 september 2010 12:17
    Beste,

    Uit een erfenis hebben wij een wat ouder schilderij ontvangen maar weten er verder niets van. Het enige wat te lezen is "Verkerk".
    Zoeken op internet is nog zonder enig resultaat gebleken.
    Wie o wie kan ons iets verder helpen?

    groet Peter



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2011 08:37 door pedorie.
  • Re: Onbekende schilder

    02 januari 2011 13:47
    Ik heb ook een schilderij van deze schilder, en ben ook op zoek naar informatie! Ben heel benieuwd of iemand mij hier iets van kan vertellen.

    Het schilderij is van mijn oma, en het kan maar zo 75 jaar oud zijn...

    gr. Emiel





    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/01/2011 13:53 door mustang67-emiel.
  • Re: Onbekende schilder

    02 januari 2011 18:43
    herman marcus george verkerk
    amersfoort 1880-1927.
    heeft in zwitserland gewerkt en gewoond
  • Re: Onbekende schilder

    02 januari 2011 19:38
    Super bedankt, vroeg me af of het verstandig was dit schilderij te verplaatsen naar haar nieuwe woning. Aan wat voor waarde moet je denken bij zo'n schilderijtje?

  • Re: Onbekende schilder

    BB
    02 januari 2011 20:12
    Maximaal een paar 100 Euro.
  • Re: Onbekende schilder

    02 januari 2011 20:23
    Aha nog iemand met een "Verkerk".
    Iedereen bedankt voor de info.
    De afmetingen van het schilderij van de originele post is 40 cmx70 cm.
    Ik heb geen flauw idee hoe het schilderij heet maar als ik het zo lees moet deze wel oud zijn.
  • Re: Onbekende schilder

    02 januari 2011 22:25
    BB Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Maximaal een paar 100 Euro.

    u bent de comma en nul vergeten.
    waar staat bb voor bitter bal of brigitte bardot
  • Re: Onbekende schilder

    BB
    02 januari 2011 23:02
    Ik had het je van harte gegund als het een paar ton was maar het is niet anders.
  • Re: Onbekende schilder

    03 januari 2011 00:18
    Onzin. Er staat geen initiaal voor de signatuur en deze schilderijtjes lijken in de verste verte niet op het werk van niet van Herman Verkerk. Kijk maar naar deze echte Herman Verkerk, bij Christie's geveild.
  • Re: Onbekende schilder

    03 januari 2011 15:30
    Er staan inderdaad geen initialen voor, wat ik een beetje vreemd vind. Als ik iets zou schilderen zou ik ook mijn initialen erop zetten haha. Heb wat zitten zoeken op die herman verkerk, maar het lijkt erop dat die toch wel iets ervoor zet.

    Het is in ieder geval iemand geweest die toch wel een beetje kon schilderen, vind ze niet lelijk..

    Dat schilderij hierboven had ik inderdaad ook gezien, lijkt er niet echt op nee... Maarja misschien was de beste man in meerdere markten thuis:)



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/01/2011 15:32 door mustang67-emiel.
  • Re: Onbekende schilder

    03 januari 2011 15:40
    [cgi.ebay.ie]

    Als ik dit schilderij bekijk op ebay, dan lijkt dit toch wel erg op die van mij. Als ik let op de schilder techniek, en de handtekening. Nu ben ik totaal geen kunst kenner, dus misschien heb ik het mis haha
  • Re: Onbekende schilder

    03 januari 2011 15:45
    Hier nog een foto van de handtekening op mijn 'onbekende schilderij' Vooral als ik let op de manier van het schrijven van de handtekening lijkt hij er erg veel op.
  • Re: Onbekende schilder

    03 januari 2011 17:05
    Helemaal mee eens. Dat zijn schilderijen van dezelfde Verkerk. En dat is niet Herman Marcus George Verkerk, die bovendien nooit Nederland uit geweest is, laat staan in Zwitserland heeft gewoond. Enfin, als je art.from.swiss heet, heb je natuurlijk niet bepaald het buskruit uitgevonden.
  • Re: Onbekende schilder

    03 januari 2011 18:35
    Bedankt allemaal voor de reactie's De schilderijtjes zijn dus leuk, maar hebben niet echt veel waarde.

    Mijn schilderijtje is ook maar iets van 30x25cm denk ik.

    Maargoed wel handig om te weten, het zou zonde zijn als een schilderij met enige waarde zomaar word weg gegeven.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.