Informatie gezocht

Wie herkent dit dorpsgezicht van A.H. Koning geschilderd omstreeks 1900?

Gepost door reinhoud 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie herkent dit dorpsgezicht van A.H. Koning geschilderd omstreeks 1900?

    11 november 2010 21:02
    Ik bezit een groot schilderij van de schilder Arnold Hendrik Koning. Het is geschilderd omstreeks 1900. Volgens een oud etiket aan de achterzijde is de titel "Aan de rand van een stadje". Het zou Ede kunnen zijn, maar de preciese lokatie kan ik daar niet reconstueren. Mogelijk kan het ook ergens in Overijssel zijn. Heeft iemand suggesties?
  • Re: Wie herkent dit dorpsgezicht van A.H. Koning geschilderd omstreeks 1900?

    13 november 2010 12:46
    arnold hendrik koning
    wintschoten 1860
    voortschoten 1945.
    in 1897 vestigde hij zich in ede.
    in 1922 verliet hij ede en vertrok naar voorhuizen.
    hij schilderde in gelderland,overijssel en drenthe.
    waarschijnlijk is het de oude kerk in ede.
    achter de bosjes ligt meer van de kerk.
    links loopt de weg door met huisjes.
    voor meer informatie,neem gerust contact op.
    informatie@taxateurderkunsten.nl
  • Re: Wie herkent dit dorpsgezicht van A.H. Koning geschilderd omstreeks 1900?

    13 november 2010 14:28
    Bedankt voor uw reactie. Ik zal met u contact opnemen voor de details van de locatie in Ede.
    Voor forumleden die geïnteresseerd zijn in Arnold Koning (en zijn broer Edzard Koning, die van de Verkade-albums): Er is in 2008 een bijzonder aardig boek verschenen: "KoningsKunst, van Parijs tot de Veluwe. Het boek is geschreven door mevr. Elizabeth Yates, de kleindochter van Edzard Koning. Het bevat ook veel afbeeldingen van werk van deze (naar mijn mening ondergewaardeerde) schilders. Meer informatie op www.bduboeken.nl.
    Nicolaas Reinhoud (njreinhoud@chello.nl)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.