Informatie gezocht

Informatie/waarde schilderijen

Gepost door Pats 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Informatie/waarde schilderijen

    14 december 2010 21:55
    Hallo allemaal,

    Ik ben in het bezit gekomen van 4 schilderijen en zoek nu wat informatie over de schilders en een idee van de waarde.

    De namen die ik heb zijn
    Peter Motz
    W.J. Albers
    Jos van Dijk

    Groeten,

    Patrick.
  • Re: Informatie/waarde schilderijen

    15 december 2010 14:04
    Je zet er geen afmetingen, techniek en thema's bij, dus ik antwoord globaal: een schilderij van Peter Motz (*R'dam 1934) koop je particulier meestal al voor rond de 500 euro, in de kunsthandel voor 1000-2000. Jos van Dijk (*Bolsward 1913)ligt in dezelfde prijsklasse. Hij werkte ook onder het pseudoniem Wim van Norden; vreemd, want er bestond ook een andere schilder van die naam. Bij W.J.Albers ga ik ervan uit dat je de t vergeten bent: Willem Jacobus Alberts(A'dam 1912-1990 Oldebroek) is een schilder die nogal in de lift zit. Kijk bijvoorbeeld eens op [www.galeriewijdemeren.nl] Een groot schilderij zal gauw 1000 euro kosten, ook op een veiling. Zoals gezegd zijn dat globale schattingen. Een joekel van een doek kan sowieso gauw tien keer zoveel opbrengen als een piepklein paneeltje van dezelfde schilder.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2010 14:15 door Hart.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.