Informatie gezocht

Willy Sluiter: wie is bekend met deze tekening?

Gepost door AlbertJ 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Willy Sluiter: wie is bekend met deze tekening?

    19 december 2010 10:46
    Wie is bekend met deze tekening van Willy Sluiter?
    Het gaat mij specifiek om deze tekening die ik onlangs tegenkwam. Bij nazoeken stuitte ik op een praktisch identiek werk dat onlangs bij van Glerum is geveild.

    Het lijkt mij onaannemelijk dat Sluiter dezelfde tekening 2 keer maakte( maar wellicht was dat toch niet ongebruikelijk? ).

    Er van uitgaande dat het een vervalsing is intrigeert het me hoe de maker met dit juist dit werk in aanraking kan zijn gekomen.


    de "van Glerum versie" heb ik in het bericht hieronder toegevoegd.



    5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/12/2010 15:14 door AlbertJ.
  • Re: Willy Sluiter: wie is bekend met deze tekening?

    19 december 2010 15:11
    de van Glerum versie
  • Re: Willy Sluiter: wie is bekend met deze tekening?

    16 april 2012 15:36
    Willy Sluiter maakte vaker dezelfde tekening. Als ze commercieel gezien goed liepen, kon hij goed aan verdienen.
    De door u getoonde tekening is vals. Waarschijnlijk zit er ook een nieuwe lijst om en is hij papier gemaakt wat niet uit de tijd is.
    Willy Sluiter is beroemd om zijn krachtige tekeningen, anders was hij nooit Willy Sluiter geworden
    De tekening bij Glerum is ook niet echt, deze mist ook de bekende kracht
    Toevallig ben ik in het bezit van de originele tekening. Als u zou willen, kunt u uw tekening naast het origineel leggen.
    vriendelijk groet
    MW Karssen

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.