Informatie gezocht

waarde schilderijen?

Gepost door Carolien 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • waarde schilderijen?

    12 februari 2011 16:13
    Ik ben in het bezit van een schilderij van Johannes Rosierse: 43x35; lezende vrouw bij kaarslicht en een schilderijtje van JH Wijsmuller: 17x12; Hollands landschap met molens.
    Beide olieverf. Kan iemand iets zeggen over de waarde ervan?
  • Re: waarde schilderijen?

    12 februari 2011 16:56
    Ja, maar niet zonder foto en afmetingen.
  • Re: waarde schilderijen?

    12 februari 2011 18:09
    Hart Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ja, maar niet zonder foto en afmetingen.


  • Re: waarde schilderijen?

    13 februari 2011 16:26
    Als ze te koop zijn, stuur je me dan een mailtje? Bedankt vast.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2016 08:50 door arend.
  • Re: waarde schilderijen?

    14 februari 2011 10:39
    Rosierse is na Van Schendel de duurste schilder van zg. "kaarslichtjes" van de 19e eeuw. Maar de aard van de voorstelling heeft grote invloed op de waarde. Bevallige jonge deerntjes op een avondmarkt bij olielampen brengen tien keer zoveel op als een zorgelijke oma die de bijbel leest bij een kaars. Aan zulke verwijzingen naar de dood gaf men toen wel geld uit, maar nu niet meer. Op de foto zie je een soortgelijke, nog iets aantrekkelijker Rosierse die op 30-01-2007 bij Christie's geveild is, lotnummer 133 van veiling 2733. Die werd, op de top van de conjunctuur, op 2200 euro afgeslagen. De inbrenger heeft er dus nog geen 2000 euro aan overgehouden. De jouwe heeft daarbij nog een verf- of vernisprobleem dat mogelijk wel maar mogelijk ook niet door restauratie te verhelpen is. Dat is op de monitor zo niet te zien. Het blijft natuurlijk een mooi en waardevol werk, maar het is ontzettend jammer dat deze knappe schilder ook zulke nu onpopulaire voorstellingen heeft gemaakt.

  • Re: waarde schilderijen?

    14 februari 2011 10:44
    Christie's 30 januari 2007 veiling 2733 lot 133:
  • Re: waarde schilderijen?

    14 februari 2011 13:24
    Hart Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Christie's 30 januari 2007 veiling 2733 lot 133:


  • Re: waarde schilderijen?

    14 februari 2011 13:26
    Tja, dat er wat aan moet gebeuren lijkt me inderdaad het geval. Het is overigens op een houtpaneel geschilderd. Maakt dat wat uit?
    En is er ook iets te zeggen over het kleine schilderijtje van Wijsmuller?
  • Re: verkoop??

    14 februari 2011 13:28
    Voor de belangstellenden kan ik zeggen dat ik wel overweeg ze te verkopen.
  • Re: verkoop??

    14 februari 2011 19:15
    Ja, het maakt uit dat het een paneel is. Veel kopers hebben liever paneel dan doek. Het maakt ook de restauratie misschien iets hoopvoller.

    Dat andere schilderijtje is niet van de bekende Jan Hildebrand Wijsmuller. Google die naam maar eens, dan zie je het verschil in kwaliteit. Ik denk niet dat iemand geld voor dit schilderijtje geeft. Zelfs niet op een rommelmarkt.
  • Re: Wijsmuller

    14 februari 2011 23:28
    Vanwege de signatuur neem ik aan. Vreemd dat dit toch uit dezelfde nalatenschap komt en al sinds begin vorige eeuw in bezit geweest moet zijn. Zelf ophangen dan maar?
  • Re: waarde schilderijen?

    31 juli 2011 15:01
    Hallo Carolien, wij hebben onlangs het doek van Rosierse "dame bij kaarslicht" gekocht via een veiling in Maastricht. Heeft u dit hier ingebracht?
    Wij laten het doek nu schoonmaken en overleggen daarna met de restaurateur of we het craquelé laten herstellen. Het is in elk geval de moeite waard!

    Met vriendelijke groet, Pitty
  • Re: waarde schilderijen?

    01 augustus 2011 03:09
    Wat leuk Pitty!! Ja dat was ik. Ik wens je er veel plezier mee.
  • Re: waarde schilderijen?

    16 augustus 2011 14:08
    hallo ik heeft 2schilderijen van j geerlings
    kan iemand mij vertellen wat de waarde kan zijn?
  • Re: waarde schilderijen?

    17 augustus 2011 14:25
    [www.youvalyou.com]


    Hier vind je er een aantal verkocht op veilingen, altijd een goede indicatie.

    Kwaliteit, schilderwijze en grootte vergelijken en je hebt een idee.

    Groetjes!
    W

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.