Informatie gezocht

s.t. Beulakker

Gepost door kunstig 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • s.t. Beulakker

    17 maart 2011 12:35
    Wie kan me iets meer vertellen over de schilder S.T. Beulakker? Is het een bekende schilder? Het gaat om een schilderij met een natuurlandschap met op de achtergrond een kerkdorp. Is het de moeite dit te laten taxeren (ivm verzekering)

    bedankt!
  • Re: s.t. Beulakker

    17 maart 2011 17:58
    Vermoedelijk is dit een werk van Seije Taeke Beulakker. Hij is geboren in Groningen op 11-04-1909 en overleden op 15-03-1980 in Almelo.
    Deze kunstenaar was nogal een reiziger want hij heeft gewerkt in oa Gouda, Den Haag, Zeist, Heerenveen, Geldrop, Amsterdam, Soesterberg (Soest), Utrecht, Norg (Noordenveld), Verenigde Staten van Amerika, Mexico, Spanje, Portugal, Canada, CuraƧao, Vroomshoop (Vriezenveen)

    Hij was werkzaam als keramist, schilder, aquarellist, tekenaar, pentekenaar, pastellist, porseleinschilder, ontwerper en restaurator

    Onderwerpen in zijn werk zijn vaak vogels, marines, figuurvoorstellingen, portretten, religie.

    Hoewel hij op vele plaatsen in de wereld heeft gewerkt is er op internet niet zoveel over hem te vinden.
    Kwam wel op Marktplaats nog een werk van S Beulakker tegen maar daar is maar weinig belangstelling voor.
  • Re: s.t. Beulakker

    aad
    18 maart 2011 21:41
    Er heeft ook een kunstschilder Beulakker gewoond in Vroomshoop,hij maakte o.a. ook z.g.boereninterieurtjes voor destijds Verno uit Zwanenburg.Ik weet nog dat hij aan een plantsoen woonde maar ja dat ik hem bezocht is al zo'n 35 jaar geleden.Het was GEEN grote kunst maar gewoon leuke wandversiering.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.