Informatie gezocht

a.lamotte

Gepost door nachtegall 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • a.lamotte

    26 juli 2011 18:45
    wie kan mij inlichtingen geven over een schilderij van a.lamotte geschilderd na 1862. Houten zeilschepen en eerste stoomboot op de Schelde
    afmetingern zonderlijst ongeveer 60x1.00 meter lijst is van bladgoud. Is al meer dan 80 jaar in de familie. Zou graag de waarde wetenen of er nog meer werk bestaat van deze kunstschilder
  • Re: a.lamotte

    28 juli 2011 18:37
    denk dat het
    alphonse lamotte
    le havre 10 december 1844
    +10 december 1914
    een franse schilder die naast portretten ook
    zeegezichten schilderde.
    indien u foto's kunt plaatsen
  • Re: a.lamotte

    28 juli 2011 18:43
    overleden 11 mei 1914 dit is de datum

    alidor lamotte 1880-1949
    een belgische schilder.
    dit is niet de schilder van uw schilderij.
  • Re: a.lamotte

    28 juli 2011 22:15
    Hartelijk bedankt voor Uw reactie. Ik zal proberen morgen een foto op te sturen.
  • Re: a.lamotte

    29 juli 2011 15:54
    nachtegall Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hartelijk bedankt voor Uw reactie. Ik zal proberen
    > morgen een foto op te sturen.
    sms uw emailadres naar 0659050949.

    i.v.b met foto's voor en achterzijde en handtekening


  • Re: a.lamotte

    29 juli 2011 19:50
    Hallo

    Ik kan U niet bereiken omdat ik het landennummer niet heb van U. Ik heb ingesproken op Uw (gsm) omdat ik de berichten terug. Ik heb het geprobeerd met ervoor 31 te draaien,is dat juist?

    Handtekening voorkant is niet leesbaar meer en achterkant kan ik nu niet zeggen omdat het schilderij te groot is om van de muur te halen voor mij en mijn man momenteel.

  • Re: a.lamotte

    30 juli 2011 08:10
    nachtegall Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Hallo
    >
    > Ik kan U niet bereiken omdat ik het landennummer
    > niet heb van U. Ik heb ingesproken op Uw (gsm)
    > omdat ik de berichten terug. Ik heb het geprobeerd
    > met ervoor 31 te draaien,is dat juist?
    >
    > Handtekening voorkant is niet leesbaar meer en
    > achterkant kan ik nu niet zeggen omdat het
    > schilderij te groot is om van de muur te halen
    > voor mij en mijn man momenteel.
    >
    >het mobiele nummer is 06 59050949


  • Re: a.lamotte

    23 september 2011 22:56
    Beste Nagtegall,

    Er zijn twee mogelijkheden die qua informatie uit de kunstbibliotheken op Internet beide zouden kunnen. Die bibliotheken houden alle veilingen over de hele wereld bij vanaf ongeveer 1980. Qua stijl van uw schilderij en signatuur, want gek genoeg spitten zij het ook niet tot de bodem uit, zou het kunnen gaan om; óf;
    de eerder gememoreerde Alphonse LaMotte (Fr. 1844-1944),
    Maar het is misschien nog waarschijnlijker dat het gaat om de nog eerdere Fransman Achille LaMotte (waarschijnlijk Paris, Yvelines 1839-?).

    In beide gevallen is uw schilderij waarschijnlijk tussen 1880 en 1890 gemaakt en vertegenwoordigt op basis van de veilingen van 2008/2009 een waarde van ergens tussen de € 2500 en € 4500.

    Ikzelf heb nog een schilderij van precies de zelfde schilder in de verkoop. Ook op de Schelde trouwens. Het is zojuist geheel schoongemaakt en gerestaureerd door het atelier van de bekende Nederlandse kunsthandelaar Frank Buunk uit Ede. Ik hoor graag of u er belangstelling voor hebt.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.