Informatie gezocht

tekening 'Laurent Janda'

Gepost door ingedhooge 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • tekening 'Laurent Janda'

    06 augustus 2011 20:18
    Hallo,

    Als jong meisje werd ik ooit getekend door de kunstschilder Laurent Janda uit Wetteren (Belgiƫ).

    Ik meen mij te herinneren dat hij het werk naar mijn voornaam 'Inge' noemde en dat het in houtskool was. Ooit ben ik ook nog naar een expositie geweest waarin het werk tentoongesteld werd maar kan mij niet meer herinneren waar. Ik vermoed dat hij mij rond 1983 tekende.

    Het zou fantastisch zijn mocht ik dit werk nog eens kunnen terugzien of mocht ik er een foto van kunnen bekomen. Ik zou ook graag een blog schrijven over het verhaal er achter.

    Alvast bedankt voor wie mij kan helpen.

    Inge D'Hooge
  • Re: tekening 'Laurent Janda'

    28 januari 2012 00:04
    Beste Inge,

    Ik googelde eens naar mijn grootvader en kwam dit bericht tegen. Ik weet niet welke tekening je precies bedoelt maar misschien is deze wel te traceren. Mijn geliefde grootvader is er intussen al een tijdje niet meer, zijn werken zijn verdeeld onder zijn 4 kinderen. Mijn moeder heeft een deel en haar 3 broers de rest. Hij heeft enorm veel geproduceerd in zijn leven dus het zal enige tijd vragen om die specifieke tekening te vinden maar in principe moet het wel mogelijk zijn. Als je het echt wilt kunnen we eens een afspraak maken om samen door de stapel te zoeken, ofwel kan ik misschien via een foto van jou, genomen rond 83, de bewuste tekening vinden? Laat maar iets weten als je dit wenst.

    tot genoegen
    Arnaud Backx



  • Re: tekening 'Laurent Janda'

    28 januari 2012 11:27
    Hallo Arnaud,

    Bedankt voor je bericht. Kun je me eventueel je mailadres sturen via ingedhooge@hotmail.com aub? Ik zal eens zoeken naar een foto van de periode waarin hij me tekende. Je grootvader heeft me in elk geval getekend zonder gebruik van een foto. Ik had lang haar en denk dat ik rond de 12 jaar was.

    Groeten en alvast bedankt,
    Inge

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.