Informatie gezocht

Adrianus M. Bouman

Gepost door rombrero 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Adrianus M. Bouman

    01 november 2011 21:25
    Is er iemand die mij meer kan vertellen over deze schilder

    Niets te vinden in google over deze schilder m.u.v. twee olie verven met een stevig prijskaartje





    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2012 11:51 door rombrero.
  • Re: Adrianus M. Bouman

    08 november 2011 11:32
    Ik heb nog een klein beetje informatie gevonden over Adrianus M. Bouman.

    Hij schijnt op 05/09/1892 tot Amerikaan genaturaliseerd te zijn in St. Louis City.
    Hij was afkomstig uit Nederland. Mogelijk heeft hij toen zijn naam veranderd in Boreman ipv Bouman.

    Hij was rond 1881 in Amerika oa werkzaam als Fresco schilder in St Louis City (mogelijk vanuit adres 707 Olive street).

    Hij is overleden op 83jarige leeftijd in St Louis City in 1930. Hij is dus uitgerekend geboren in 1847. Op 23 jarige leeftijd is hij voor de 1st keer getrouwd maar op het moment van overlijden was hij weduwenaar.

    Mocht je dit werk willen verkopen dan is Amerika de markt om de hoogste opbrengst te verwezenlijken. Misschien via eBay of via een internationale veiling.


    Laat even weten hoe dit afloopt want ik ben benieuwd.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2011 13:15 door mp.kunst.
  • Re: Adrianus M. Bouman

    12 januari 2012 08:08
    Hallo,

    Sorry voor mijn zeer late reactie.

    Zeer bedankt voor de info. Knap van u dat u dit heeft weten te achterhalen. Mag ik vragen waar u die informatie heeft gevonden

    Zou het natuurlijk op ebay kunen plaatsen, maar ik heb geen flauw idee wat een redelijke vraagprijs zou kunnen zijn.
  • Re: Adrianus M. Bouman

    12 januari 2012 12:32
    Alles gevonden op internet.

    Je kunt op eBay beginnen met een start bedrag van bv $0,01 maar dan wel een minimale bedrag invullen waarvoor het schilderijtje weg mag (bv $500) Mensen kunnen dan beginnen met bieden maar zolang zij nog niet boven die $500 hebben geboden blijft het onverkocht.

    Een goed verhaal, een duidelijke omschrijving en een flink aantal goede foto's helpen natuurlijk om de verkoop te bevorderen.

    Je kunt ook bv Christie benaderen via de mail en kijken of zij belangstelling hebben om het te veilen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.