Informatie gezocht

Wie is deze schilder? Waarde?

Gepost door DinyH 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie is deze schilder? Waarde?

    06 november 2011 11:35
    Dit schilderij is ondertekend door Otter.
    Het is een stadsgezicht. Grootte 68x89 cm.
    Hopelijk herkend iemand dit of weet meer informatie.

    Mvg, Diny
  • Re: Wie is deze schilder? Waarde?

    02 december 2014 22:34
    Diny,

    Ik heb hetzelfde schilderij ca. 80x50 op linnen.
    Verder weet ik er niets van.
    Het is gesigneerd met OTTER.

    Nico
  • Re: Wie is deze schilder? Waarde?

    17 december 2014 13:26
    Zeer waarschijnlijk is dit Johan den Otter(1920-1964), is een oom van me. Daar hij niet altijd dezelfde signatuur hanteerde is het moeilijk te bepalen of het daadwerkelijk van hem is. De ene keer signeerde hij met Otter dan weer met den Otter dan weer waren de letters van Otter gelijk ,dan weer met een langere streep aan de r van Otter.Zijn bijnaam was Jo van de Ijzeren Man( naar het gebied waar hij destijds woonde in Vught). Geboren in Halder Gem. St.Michiels Gestel. Denk dat het gemeentehuis van Vught is afgebeeld.
    Weet wel dat er destijds schilderijen verkocht zijn naar Duitsland voor redelijke bedragen.
    De waarde nu is moeilijk te bepalen, heb zelf een schilderij van hem gekocht voor 50 euro.

    Gr, J.
  • Re: Wie is deze schilder? Waarde?

    13 april 2016 21:51
    Dit is de bloemenmarkt en de munttoren te amsterdam
  • Re: Wie is deze schilder? Waarde?

    05 mei 2017 21:05
    Ik heb dit schilderij ook. Ik weet niet beter dan dat het al bij mijn ouders was toen ik klein was. Is dus minstens 60 jaar oud. Mijn moeder is Amsterdamse en het schilderij heeft altijd in de woonkamer gehangen. Het merkwaardige was, dat mijn moeder van tijd tot tijd de lijst schilderde in een andere kleur! Dan weer wit, dan weer bruin, enz. Elke keer weer een verrassing als ik van school thuiskwam. Toevallig gisteren een nieuwe lijst besteld en als het schilderij klaar is, komt het in mijn woonkamer. Maar ik begrijp dat het niet extreem veel waard is.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.