Informatie gezocht

wie is deze schilder Hendrik Wilhelm Paradies

Gepost door sjoertje 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie is deze schilder Hendrik Wilhelm Paradies

    08 april 2012 18:26
    Wie kan mijn meer vertellen over deze schilder Hendrik Wilhelm Paradies.

    Mijn moeder heeft namelijk nog een mooi groot schilderij landschap met molen van deze schilder.

    met de handtekening wilhem paradies

  • Re: wie is deze schilder Hendrik Wilhelm Paradies

    14 april 2012 10:29
    Hallo Sjoertje.
    Hendrik Wilhelm Paradies en Herman Cornelis Adolf Paradies zijn allebei kunstschilders. Van Herman is er veel info, van Wilhelm niet.
    Mijn oma, Alida Alers-Paradies is dus een zus van deze broers.
    In het huis van mijn oma hing een enorm schilderij van Hendrik Wilhelm. Het was een gracht met een boot aan de kade. Dat schilderij moet nog in de familie zijn. Ik heb nog twee tantes en één ervan moet het schilderij nog hebben. Tenzij, dat het schilderij geveild is, wat ik niet hoop.
    Ik ben bezig met stamboomonderzoek en misschien vind je het leuk om naar mijn website te gaan: Alers, Paradies, Verboom, Noya website van My Heritage.
  • Re: wie is deze schilder Hendrik Wilhelm Paradies

    14 april 2012 11:26
    Wat leuk zeg!Volgens mijn moeder heeft mijn stiefvader dit grote schilderij op een veiling gekocht in de jaren 80. Het is een prachtig schilderij van wilhem paradies,en idd ik kon geen informatie vinden op internet over wilhem. heeft hij nog meer schilderije gemaakt of was het beperkt wat jij weet?
  • Re: wie is deze schilder Hendrik Wilhelm Paradies

    14 april 2012 11:38
    Als ik bij mijn moeder ben zal ik eens een foto van het schilderij maken.en hier plaatsen.
  • Re: wie is deze schilder Hendrik Wilhelm Paradies

    14 oktober 2012 22:06
    Hallo Helena,

    Hendrik Wilhelm is gelinkt aan mijn familie. Wel heel ver, maar goed voor mijn stamboomonderzoek zou ik graag nog bepaalde informatie hebben.
    Zou je contact met mij willen opnemen?
    Zie www.wrmuller.home.xs4all.nl
    Bedankt vast!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.