Informatie gezocht

Schilderij met paarden

Gepost door HPM-01 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderij met paarden

    10 juli 2012 21:05
    Hallo,

    Het schilderij volgens de bijgeveogde foto's hangt al een aantal jaren bij mijn moeder op een kamer.

    Weet iemand wie de schilder is en wanneer het schilderij gemaakt is? En of het een "echte" schilderij is of een reproductie?
    Mvgr,

    Hayo
  • Re: Schilderij met paarden

    10 juli 2012 23:16
    Hallo
    reproductie kan ik zo niet zien.
    handtekening is van Schrader Rudolf 1853-
    Hier kan je mee aan de slag.
  • Re: Schilderij met paarden

    10 juli 2012 23:25
    Uw "schilderij" heet galopperend paard en is geschilderd door Rudolf Schacht.

    Rudolf Schacht werd geboren in 1900 in München. Hij studeerde aan de Academie te München als student van de dierenschilders Heinrich von Zügel en Angelo Jank. Zijn schilderij "galopperend paard" toont aan dat hij op dat moment op het hoogtepunt van zijn schildersvaardigheden was.
    Uw schilderij is een reproductie en is wat ik kan zien op de foto's een drukwerk.
  • Re: Schilderij met paarden

    11 juli 2012 18:32
    Bedankt voor de reactie.

    Heb de achterkant los gehaald (was afgedekt).
    Het familielid waarvan mijn moeder het schilderij gekregen heeft, heeft er f49,50 voor betaald (met potlood opgeschreven).

    Wel leuk om te zien.

    Hayo

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.